Crystal Reports 11 distinct optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katja23

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Ik heb een probleem met de distinct optie van Crystal Reports 11. Ik kan deze nl. niet vinden wel heb ik iets gevonden over hoe dit met SQL zou gaan maar dit werkt niet. Crystal herkent alleen select maar WHERE en FROM pakt hij niet. Tevens is de onderliggende database die ik gebruik ook een Pervasive Database, wat gebruikt maakt van PSQL. Heeft iemand een andere manier om een aantal van dezelfde ordernrs samen te voegen?
Dit had ik al gevonden maar werkt niet:
-----------------------------------------------
Solution:
Crystal Reports forbids changing only the first SELECT clause in the SQL
It does allow you to add another SELECT clause.

Here is a way to get Crystal Reports to do a SELECT DISTINCT:

1. Copy the entire SQL statement of the report and duplicate it.
Add a 'UNION' clause between the 2 SQL statements.

2. Modify the WHERE clause of the first SQL to say 'WHERE 0=1'.
If the SQL does not have a WHERE clause, add one. 'WHERE 0=1' makes the
first SQL a dummy SQL that does not select any records.

3. Modify the second SQL to read 'SELECT DISTINCT'. Since this
is the second SELECT statement in the SQL, Crystal Reports will allow
you to modify it and add the 'DISTINCT' word.

The final SQL should be like:

SELECT
<field list>
FROM
<table lis>
WHERE
0=1

UNION

SELECT DISTINCT
<field list>
FROM
<table list>
WHERE
<record criteria>
------------------------------------------------

je kunt toch een groep aanmaken op ordernummer? Of werkt dit ook niet?
Meestal gaat dat wel goed..

Doe anders ff een PB-tje, of stuur het rapport! Heb hier ook wel Crystal Reports XI nl.

Hulp nodig bij Crystal Report 8.5 in combi met SQL/sql view

L.S.,

Er schijnt een manier te bestaan om een sql view, aangemaakt binnen een SQL-database te gebruiken binnen Crystal Report. Echter weet ik niet hoe. Kan iemand mij dat "wijsmaken"? De database is Exact en het betreft eigenlijk een simpele link tussen de verschillende benamingen van het veld artikel wat in de ene database "art_code" heet en de volgende weer Art_req of art_prod.

Alvast bedankt

Ruud

L.S.,

Er schijnt een manier te bestaan om een sql view, aangemaakt binnen een SQL-database te gebruiken binnen Crystal Report. Echter weet ik niet hoe. Kan iemand mij dat "wijsmaken"? De database is Exact en het betreft eigenlijk een simpele link tussen de verschillende benamingen van het veld artikel wat in de ene database "art_code" heet en de volgende weer Art_req of art_prod.

Alvast bedankt

Ruud

Hoi Ruud,

in de eerste plaats moet je volgens mij gewoon even een nieuwe topic starten, want de eerste vraag gaat over iets anders.

In de tweede plaats weet ik uit ervaring dat de Exact-database niet erg fijn is om mee te werken in Crystal. Heb je al eens in de Help gekeken? Daar wordt het volgens mij wel enigzins uitgelegd.

Herbert

Reactie Hfoppen

Ik kan geen nieuw bericht plaatsen. Krijg boodschap dat account daar niet toe geschikt is. Dat Exact niet fijn heb ik ook al ondervonden:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan