[Crystal Reports] If - Else en databaserecords

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiKeZZa

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Ik zit met een probleem in Crystal. Ik maak een if - else situatie

Het is zo:

Je kunt in table1.veld1 slechts 2 waarden hebben: A en B
Als dit B is is er in table2.veld1 een record aangemaakt met daarin: X of Y maar als table1.veld1 op A staat is er in table2.veld1 geen record aangemaakt.

De situatie is nu als volgt:

Ik heb in veld1 een A staan maar het gaat mis omdat er in table2.veld1 geen record bestaat en dus krijg ik (denk ik een error) en geen output meer.

Code:
Code:
If {table1.veld1} = "B" Then "Tekst " + (If {table2.veld1} = "Y" Then "Hallo" Else "Hallo2")
Else If {table1.veld1} = "A" Then "Tekst"

En nu is mijn input dus zo dat table1.veld1 A is en toch klaagt hij er dus over dat table2.veld1 geen resultaat oplevert voor dit nummer.

Wat kan ik hier aan doen?

Probeer het volgende eens:

If {table1.veld1} = "B" Then (

If {table2.veld1} = "Y" Then (
"Hallo"
) Else (
"Hallo2"
)

) else (

If {table1.veld1} = "A" Then "Tekst"

)

Probeer het volgende eens:

If {table1.veld1} = "B" Then (

If {table2.veld1} = "Y" Then (
"Hallo"
) Else (
"Hallo2"
)

) else (

If {table1.veld1} = "A" Then "Tekst"

)

Werkt ook niet, heb al superveel geprobeerd.

Waar ik nu achter ben is dat het ligt aan de db koppeling. Deze staat op inner join, dat moet een left outer join worden want dan dwingt hij het af op de goede wijze. Helaas als ik dat kies krijg ik een foutmelding 'Kan niet ophalen uit DB' en dan een SQL fout. Vervolgens zie ik in de SQL code oj staan terwijl dit volgens mij geen geldig SQL statement is toch? Zou dit geen bug in CR kunnen zijn?

Ik heb in een poging om het probleem te omzeilen alles in een subrapport gegooid. Ook dat geeft problemen, als ik de check op het al dan niet I zijn in de 'suppress' formule doe klapt de ene er uit en als ik alles in het subrapport laat binnenkomen en daar met een if werk doet dat subrapport het niet.

Ik heb in een poging om het probleem te omzeilen alles in een subrapport gegooid. Ook dat geeft problemen, als ik de check op het al dan niet I zijn in de 'suppress' formule doe klapt de ene er uit en als ik alles in het subrapport laat binnenkomen en daar met een if werk doet dat subrapport het niet.

Is het een optie om een view te maken in de database en uiteindelijk het resultaat in CR te presenteren!??!?

Is het een optie om een view te maken in de database en uiteindelijk het resultaat in CR te presenteren!??!?

Ik ben er uit: via het subrapport was toch de enige manier.

Bij het subrapport een suppress (en daar checken of het B is) en als je daarin komt dan ga je in dat subrapport allerlei uitsplitsingen maken op Y/Z.

Dan omzeil je het probleem dat hij er uitklapt als je bij A zit en er is dus helemaal geen record Y/Z. Maar dit gaf eerst problemen omdat er een fout zat bij de relaties tussen de db-tabellen, dit had Crystal fout opgepakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan