Crystal reports: productenlijst gaat mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiKeZZa

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Ik heb een productenlijst in Crystal Reports, deze print alle orders van een week uit als losse bladen maar als ik vandaag 8 x product y bestel en morgen 4 x product y krijg ik 1 blad met bij producten 12 en 2x de productnaam onder elkaar in plaats van 2 blaadjes: 8 x product y en op een ander blad: 4 x product y.

Hoe zorg ik dat ik voor elke order een los blad krijg?

Ik heb een productenlijst in Crystal Reports, deze print alle orders van een week uit als losse bladen maar als ik vandaag 8 x product y bestel en morgen 4 x product y krijg ik 1 blad met bij producten 12 en 2x de productnaam onder elkaar in plaats van 2 blaadjes: 8 x product y en op een ander blad: 4 x product y.

Hoe zorg ik dat ik voor elke order een los blad krijg?

Niemand?

Nou daar ben ik dan. Topic gemist....sorry ik kijk dan ook niet altijd in het hele overzicht "laatste berichten" maar goed, even uit het hoofd.

Je hebt de beschikking over groepen...de dag wordt een groep.
In Section expert kan je een groep selecteren en dan kiezen voor new page after of new page before of zoiets...

In de formule zet je dan nog not onfirstrecord (of not onlastrecord) dan heb je als het geod is de boel verdeeld over de verschillende pagina's.

De syntax zal niet helemaal overeenkomen maar dat is onder de help functie wel uit te vinden denk ik.

Fijn dat je me wilt helpen en het gaat zeker ook de goede kant op alleen een probleem waar ik tegenaanloop is dat er op zo'n pagina nog veel meer staat (teksten, images, leverancieradres enz. enz.) maar dat allemaal wordt niet herhaalt op de volgende pagina én de dingen die onder de producten staan komen helemaal op een losse pagina.....

Heb je daar ook nog een idee/oplossing voor?

Fijn dat je me wilt helpen en het gaat zeker ook de goede kant op alleen een probleem waar ik tegenaanloop is dat er op zo'n pagina nog veel meer staat (teksten, images, leverancieradres enz. enz.) maar dat allemaal wordt niet herhaalt op de volgende pagina én de dingen die onder de producten staan komen helemaal op een losse pagina.....

Heb je daar ook nog een idee/oplossing voor?

En nog een 'probleempje': als 1 product op dezelfde datum in 2 kleuren wordt besteld worden er ook 2 records van gemaakt maar wil ik het wel op 1 pagina......

Een en ander staat of valt een beetje met het groeperen en in welk deel van de groep (header / footer) je de pagina wisseling neer zet.

Dus wil je twee kleuren van één artikel op één pagina zien, dan is de hoofdgroep het artikel. Daar ga je je "new page...." op richten.

Een en ander staat of valt een beetje met het groeperen en in welk deel van de groep (header / footer) je de pagina wisseling neer zet.

Dus wil je twee kleuren van één artikel op één pagina zien, dan is de hoofdgroep het artikel. Daar ga je je "new page...." op richten.

Maar staat ook ONDER het product nog info en die moet op beide pagina's weergegeven worden en dat lukt nog niet..... Waar kan ik dan mis mee gaan?

Dat kun je wellicht op twee manieren oplossen.

1. Direct de productinfo op laten komen in de details in plaats van de groep.
2. Hetzelfde maar dan indirect d.m.v. subreports...

Helaas biedt CR je geen eindeloze mogelijkheden ten aanzien van de layout van documenten. Soms met wat handigheidjes en slim nadenken, kom je een eind.
Vaak zijn subreports een oplossing. Door het gebruik van subreports kun je informatie naast elkaar zetten die niet aan elkaar gekoppeld zijn maar bijvoorbeeld wel aan de gemeenschappelijke groep.

Het is opgelost maar het lag héél ergens anders dan waar wij het zochten.

Er was bij de GROUP-expert gekozen om te sorteren op date maar één of andere *piep* had die GROUP aangepast naar: GROUP by week, dus als iets binnen dezelfde week viel groupeerde hij het ipv alleen als het op dezelfde dag viel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan