• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Crystal Reports rapport exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelley

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Hallo,

Ik heb het volgende probleem (excel 2000): ik heb een hele simpele formule in een cel staan, maar de uitkomst wordt niet getoond!

Wat heb ik gedaan:
In Crystal Reports heb ik een mooi rapportje gebouwd met gegevens uit een SQL-database. Er moeten echter nog gegevens met de hand toegevoegd worden en daarna berekend worden, dus ik dacht... ik maak een export naar excel, waar ik dan de betreffende gegevens toe kan voegen. En... helemaal slim :rolleyes: : ik probeer eerst even uit of het werkt met een klein rapportje dat ik al gemaakt hebt.
Ik kan jullie vertellen dat de export werkt, maar dat de formule vervolgens niet door excel 'herkend' wordt: klik ik in excel echter een keer in de betreffende cel en klik ik daarna weer op een andere cel, dan gaat het goed :( . Helaas niet werkbaar, want het moet echt een mega-rapport gaan worden...

Nu ben ik er achter dat het waarschijnlijk ligt aan de manier hoe crystal reports het bestand aanlevert: de betreffende formule wordt in excel gezien als een label (zie ook topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=190748 ).

Weet iemand mij hoe ik de waarde van de tekst in crystal reports aan kan passen?
Even wat handige gegevens: Crystal Reports, versie 9.2.0.448
Ik exporteer de data in het formaat: Excel 97, Disk File
- Column width based on objects in the Group Footer #1
- Page range from 1 to 1
- verder alleen een vinkje bij Export page header en page footer

Ik heb het betreffende report (incl. de data) bijgevoegd.

Alvast bedankt, Pelley

Toch maar naar Excel verplaatst :)

Ik hoop dat dit antwoord je een beetje in de goede richting helpt.

Ik had een vergelijkbaar probleem:
een groot export bestand uit crystal, waarbij de getallen niet als getallen maar als label herkend werden door excel.
Berekeningen hiermee maken ging dus niet.
Oplossing:
zet op een willekeurige plaats in je spreadsheet het getal 1
Kopieer dit getal (ctrl c)
Markeer de range met alle verkeerd geformatteerde getallen die uit crystal komen.
Kies vervolgens voor "plakken speciaal"
Kies voor "vermenigvuldigen"

Excel herkent de getallen nu als getallen en niet meer als label.

Helaas... :confused:
Hij past alle cellen aan, behalve die ene cel waar de formule in staat! :rolleyes:
Heb ik vervolgens geprobeerd om een formule te maken in een cel en die te kopiëren, maar dat bleek ook niets uit te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan