CrystalDiskInfo Caution

Status
Niet open voor verdere reacties.

janne163

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Hoi,

Ik heb deze laptop (Windows 7, 500GB HDD, 4GB RAM, Intel core i5) nu zo'n 3,5 jaar en ik heb eerder een gecrashte HDD gehad. Deze is toen vervangen. Maar nu sinds een aantal dagen viel mij op dat na een Windows update (van 15 updates) mijn laptop erg sloom was. Ik heb van alles gedaan (virus check met ESET en Malwarebytes & laptop opgeschoont met ccleaner) niks hiervan hielp. Hierna heb ik met CrystalDiskInfo mn harde schijf even gecontrolleerd zegmaar en hierbij is zijn status niet goed en geeft hij een waarschuwing bij de 2 punten: Current Pending Sector Count & Uncorrectable Sector Count bij beide zijn de RAW waarden 000000000001.

Dit lijkt me niet goed. Kan ik hier wat aan doen? (Ik ben al van plan een backup te maken vandaag)

Alvast bedankt!

Hallo

" Kan ik hier wat aan doen?"

De defekte schijf vervangen door een nieuw exemplaar is de enige veilige/stabiele mogelijkheid.

Ofwel is dit gewoonweg slijtage , maar meestal heeft dit andere oorzaken.

De harddisk wordt te warm ... of de platters zijn beschadigd door bruuske schokken , zijn de meest voorkomende oorzaken.

Voor de meeste harddisken is 55°C reeds een kritieke t° waarbij de magnetische laag op de platters beschadigd kan geraken.

"(Ik ben al van plan een backup te maken vandaag)" --> een backup van belangrijke data zou je beter op regelmatige basis maken , en niet omdat je nu problemen hebt ....

Peter

Plannen voor backups zijn meestal te laat.. waarom zet je hem niet meteen aan...
En omdat je schijf het mogelijk begeeft moet je er nu 2 maken....
Ik heb van bijna alles 2 backups, 1x in huis 1x extern...

Je kan met HDDRegenerator proberen de "bad sectors" te repareren, maar doe altijd eerst het volgende:

Maak een back-up van de schijf en controleer die ook.
Als dat niet lukt probeer dan een image van de schijf te maken onder Linux met ddrescue.

Dit klinkt misschien allemaal erg ingewikkeld, maar als de gegevens op de schijf belangrijk zijn echt de veiligste methode.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan