CS:S lag bij grote maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaanvanbaal

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
10
Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden mijn pc opnieuw geïnstaleerd(gewoon omdat hij weer sloom werd) ik speelde toen World of Warcraft en heb daar nooit lag gehad. Nu ben ik laast weer over gestapt op CS:S, had geen zin meer in WoW:p. Maar als ik nu grote maps speel bij CS:S lagt hij heel erg. bij kleine maps is dit niet, en vroeger heb ik op dezelfde pc ook CS:S gespeeld en had toen nooit last van lag(dit was op dezelfde pc).
Ik snap nu dus niet waar het aan kan liggen.
Heb alle instellingen al op low gezet en zelfs de pc op windows 2000 gezet en ook de energiebeheer van vista op hoge prestaties gezet, maar ik heb nogsteeds last van lag bij grote maps.

Heeft iemand nog ideeën?

Mvg, Bastiaan
 
Drivers updaten?

Minder op achtergrond runnen?

Goede config downloaden..

config mapje is te vinden in: C: Program Files : Steam : SteamApps : <Account naam> : Counter Strike Source : Cstrike : cfg.

Moet je even googlen op "fps config css" en dan vind je altijd wel wat!
 
Ik denk dat het meest logische is dat er niet dezelfde drivers op staan omdat je alles er afgegooid hebt, dus ik zal die is als eerste proberen.

En heb je mischien ook nieuwe hardware er in gezet sinds de opschoning ?
 
Inderdaad, kijk eens in apparaatbeheer of je vraagtekens hebt. Lijkt er verdacht veel op dat je nog drivers moet installeren.

Elk vraagteken staat voor een driver en waarschijnlijk zal je ook chipset drivers moeten hebben. Als je een driver cd hebt bij je computer, gebruik die dan in eerste instantie om je drivers erop te zetten en daarna kan je ze updaten mocht je dit willen of mocht dit nodig zijn.
 
bedankt voor jullie reacties, ik heb de goede drivers, geen achtergrondprogramma's(zelfs de virusscanners uit). die fps config zal ik zo eens proberen :)

EDIT: ik heb geen nieuwe hardware erin

groetjes,

bastiaan
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu dat ik een slechte onboardvideo heb met maar 8 MB videogeheugen. Ik weet niet waarom hij voor de her-installatie wel gewoon css goed speelde en WoW ook maar ik zal wel een nieuwe kaart kopen.
Maar ik ben toch wel benieuwd waar ik er eerst wel goed op kon spelen en da de her-installatie niet meer.
Mvg,
Bastiaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan