CSS border probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

HabbieDreams

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
23
Beste forumleden,

ik wil graag me site een nieuwe look geven en wil bij de kleine zijvakjes een schaduw lijn laten lopen.

dus ik wil 2 lijnen naast elkaar maar dan van een andere kleur.

dit staat er nu in de css

border-left: 1px solid #315864;

maar ik wil dus dat er een 2e lijn langs loopt met een andere kleur.

bedankt!

habbiedreams
 
Een <hr>? Dat kan door ze een id te geven.
 
Je kan erom heen een div maken die alleen maar aan 2 kanten een lijn heeft. Zo krijg je een 3d effect.

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
 http-equiv="content-type">
  <title></title>
  <style type="text/css">
.shadow {
border-left: none;
border-right: 1px solid black;
border-bottom: 2px solid black;
border-top: none;
margin: 50px;
width: 114px;
}
.tekst {
border: 2px solid #f00;
background: #c00; padding: 5px;
color: #fff;
width: 100px;
}
  </style>
</head>
<body>
<div class="shadow">
<div class="tekst">test
</div>
</div>
</body>
</html>

voorbeeldje:
Afbeelding%252.png


als je een vloeiende schaduw wilt, kijk dan even hier
 
kijk ik wil gewoon een
border-left: 1px solid #kleurcode;

maar dan wil ik er een andere 1px lijn (andere kleur) ernaast, dus 2 rechten lijn naar beneden, alleen hoe doe ik dat?
 
Als je twee lijntjes naast elkaar wilt in verschillende kleuren maak je toch gewoon een extra div erom heen? Het principe is precies hetzelfde als bij het voorbeeld dat ik je gaf.
 
Ha janyep, hoe heb je die nu weer ontdekt? :D
Niets is ook veilig op internet, het lijkt wel Wikileaks. ;)

Dit voorbeeld had ik alvast klaar staan op www, maar er hier nog geen bericht bij gemaakt.
Dan is hier het bericht: "De link in de reactie hierboven is een voorbeeld van hoe er twee borders bij een element gezet kunnen worden, op de manier die bmtvrr al aangaf".

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
<even offtopic>
... interessant en heb daarom gekeken welke artikelen je nog meer had ...
Ja, dacht ik al (want nergens staat een link naar deze pagina). ;)
En leuk dat je interessante dingen aan het sprokkelen bent. Op die manier heb ik zelf ook veel geleerd van andere sites.
  • Eigenlijk zou ik eens een nette index moeten maken met een ordening van verschillende onderwerpen bij elkaar. Want nu staat alles er maar een beetje lukraak in.
  • Met deze kan je trouwens in andere directory's op dezelfde site (en de voorganger ervan) ook wat onderwerpen tegenkomen die tenminste een begrijpelijke naam hebben.

Sorry,
?? Renamen
?? META: NOINDEX, NOFOLLOW
  • Nee hoor, niets aan de hand: die mappen mag iedereen vrij bezichtigen. :d
  • In de broncodes zet ik meestal een link naar het betreffende topic hier op het forum, dan kan je ook zien waarom het soms zo'n vreemde en mislukte pagina is: voor de illustratie.
Als ik pagina's van anderen kopieer of insluit (met namen, teksten en afbeeldingen er in), dan zet ik er inderdaad altijd een <meta> met noindex,nofollow in.
Zodat mensen die via Google op zoek zijn naar een pizzeria op de Wadden of dakkapel-fabriek in Rotterdam of hondenkapsalon in Zeeland of fotograaf in het oosten des lands, of ... enz. niet op mijn sitehoekje terechtkomen in plaats van waar ze wezen willen.
Die concurrentie wil ik de bedrijven niet aandoen. ;)

Groetjes,
CSShunter

</even offtopic>
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan