CSS center

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragenfreak92

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Is het mogelijk om een CSS pagina te centreren?

De hele site in een groot blok zetten, en deze dan centreren?

Ik gebruik voor al mijn blokken de positie absoluut.

Elke hulp word gewaardeerd.

Ga eens stoeien met margin: auto; (voor FireFox / Opera) en text-align: center; (voor IE).

Daarnaast moet je geen absolute meer gebruiken, maar relative (of static). Bij absolute moet je zelf de waardes (left, top) invullen en daardoor kan er niet meer gecentreerd worden :)

Ga eens stoeien met margin: auto; (voor FireFox / Opera) en text-align: center; (voor IE).

Daarnaast moet je geen absolute meer gebruiken, maar relative (of static). Bij absolute moet je zelf de waardes (left, top) invullen en daardoor kan er niet meer gecentreerd worden :)

Nu is het gelukt om mijn header in het midden te zetten.

Nu moet ik alleen de ander blokken plaatsen.

http://idee.promootjewebsite.nl

Als je weet hoe breed het blok is is het ook mogelijk hem te centreren dit is dan de (CSS)code:

{
left:50%;
margin-left:-XXXpx;
}

Voor die XXX vul je dan de breedte van jouw blok gedeelt door 2 in.

Dus als je een blok van 800px hebt wordt de code:

{
left:50%;
margin-left:-400px;
}

hiervoor moet je wel position:absolute gebruiken.

Dit is dus niet helmaal waar ^.^.

Laatst bewerkt:
Dit is dus niet helmaal waar ^.^.

Dat geldt inderdaad alleen voor 'statische' content (dus blokken blijven even groot).

In mijn geval had ik het over non-statische content / variabele hoogte/breedte van een blok. Had ik erbij moeten vermelden, mijn excuses :)

Dat geldt inderdaad alleen voor 'statische' content (dus blokken blijven even groot).

In mijn geval had ik het over non-statische content / variabele hoogte/breedte van een blok. Had ik erbij moeten vermelden, mijn excuses :)

excuses aanvaard :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan