Sommige rows van een tabel verzenden naar een email
Hallo Supersnail, ik ben er dankzij je hulp helemaal uitgekomen met die tabel opbouwen via een loop. Helemaal geweldig.
Maar nu wil ik eigenlijk nog het volgende:
De tabel moet met een send knop verstuurd kunnen worden naar een (vast) email adres en een kopie naar degene die verstuurt (ik maak er nog wat velden bij waar de besteller zijn NAW-gegevens en zijn emailadres moet invullen natuurlijk). Hier kom ik zelf wel uit.
Maar dan het moeilijkste voor mij: het script moet alleen de rows meenemen naar het emailbericht als die aangevinkt zijn. En ook de laatste row met het totaalbedrag natuurlijk. En als iemand op de verzend knop klikt dan moet er eigenlijk nog even zo'n javascript alert venstertje komen, met Weet u zeker dat u wilt verzenden met een OK en Annuleeer knop. En dan natuurlijk een redirect link naar een succes en error page. Uit dit alles kom ik zelf op dit moment niet uit. Ja misschien na weken proberen en doen met veel stress en koppijn.
Ik kan me voorstellen dat iemand denkt: ja daag, bekijk het eens, die Bertus vraagt wel erg veel, maar ik kan me ook voorstellen dat een prof mij met een blokje voorbeeld code effe lekker op weg kan helpen. Ik hoop natuurlijk op het laatste. Ik heb absoluut geen ervaring met php, maar ik kan wel e.e.a. begrijpen/aanpassen als ik een voorbeeld van een ander zie. Onderstaand nog even de laatste versie van de tabel die verstuurd moet worden:
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
<table width="500" cellpadding="4" cellspacing="1" bgcolor="#666666">
<tr>
<td colspan="5" class="detailOptiesKopje"><b><?php echo $Prijsregeltje;?></b></td>
</tr>
<?php
$counter = 0;
foreach($Buddybike as $artikel)
{
$counter = $counter + 1;
echo "<tr>\n
<td width=\"20\" class=\"detailOpties\"><input type=\"checkbox\" id=\"vinkje\" value=\"".$artikel['Prijs']."\" onclick=\"update('".$artikel['Naam']."','detailPrijzenSelected','detailPrijzen', this.checked);\" /></td>\n <td class=\"detailOpties\">".$artikel['Naam']."<input name=\"naam_".$counter."\" type=\"hidden\" value=\"".$artikel['Naam']."\" />"."</td>\n
<td width=\"30\" class=\"detailCamera\"> </td>\n
<td width=\"80\" class=\"detailOpties\">".$Artikelnr.$artikel['Artikelnummer']."<input name=\"artikelnummer_".$counter."\" type=\"hidden\" value=\"".$artikel['Artikelnummer']."\" />"."</td>\n
<td width=\"90\" class=\"detailPrijzen\" id=\"".$artikel['Naam']."\"> "."€ ".number_format ($artikel['Prijs'], 2, ',', '.')."<input name=\"prijs_".$counter."\" type=\"hidden\" value=\"".$artikel['Prijs']."\" />"."</td>\n
</tr>\n";
}?>
<tr>
<td colspan="4" class="detailOpties"><div align="right"><b>
Totaalprijs van uw Buddybike: </b> </div></td>
<td class="detailTotaalprijs" id="total">€ 0,00</td>
</tr>
</table>
<input type="submit" value="Verzenden" />
<input id="total_hidden" name="total_hidden" type="hidden" value="0" />
</form>
Bij voorbaat al super bedankt als iemand wil helpen.
Bertus.
De tabel kan prima met PHP worden opgebouwd. Het enige probleem wat je hebt is dat in elke rij de waarden uit een andere PHP variabele komen. Al kan je de inhoud van die variabelen van tevoren in een array zetten.
PHP:
$artikelen = array($H52000_Buddybike_achter, $H52000_Buddybike_voor, ...);
Ook moet je de id die je in de Javascript gebruikt (zoals H52000_Buddybike_achter) uit de variabele moeten kunnen opvragen. Dan zou je het zo kunnen doen, waarbij $artikelen de grote array is (zie boven) en $artikel['ID'] de id bevat.
HTML:
<table width="500" cellpadding="4" cellspacing="1" bgcolor="#666666">
<?php
foreach($artikelen as $artikel)
{
echo "<tr>\n
<td class=\"detailOpties\"><input type=\"checkbox\" value=\"".$artikel['Prijs']."\" onclick=\"update('".$artikel['ID']."','detailPrijzenSelected','detailPrijzen');\" /></td>\n
<td class=\"detailOpties\">".$artikel['Naam']."</td>\n
<td class=\"detailCamera\"> </td>\n
<td class=\"detailOpties\">".$Artikelnr.$artikel['Artikelnummer']."</t
d>\n
<td class=\"detailPrijzen\" id=\"H52001_Buddybike_voor\">? ".number_fo
rmat ($artikel['Prijs'], 2, ',', '.')."</td>\n
</tr>\n";
}?>
</table>
Overigens wil ik je aanraden om de tweede methode van mijn eerste post te gebruiken (het doorgeven van de waarde van de checkbox aan de functie). In dat geval mag je namelijk de id van de checkbox weglaten (zoals ik hierboven heb gedaan). Dat was ik nog vergeten weg te halen in mijn eerste post bij de aanroep.