CSS en firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

imacbest

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
HTML:
<!--[if Mozilla Firefox]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet/firefoxonly.css">
<![endif]-->

Dit hierboven werkt niet maar wel met IE zo:
HTML:
<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet/ieonly.css">
<![endif]-->

hoe krijg ik hem voor firefox werkend?

Niet, dat geintje wordt alleen door IE ondersteund. Het is trouwens ook niet handig om veel verschillende CSS bestanden te hebben, je kunt beter zorgen dat je code in alle moderne browsers werkt (met wellicht een extra bestandje voor IE).

In 99 van de 100 gevallen doet Firefox precies volgens de css-specificaties, wat je hebt opgedragen in je stylesheet.
Gaat iets in de opmaak fout, dan is het dus voor 99% een verkeerde opdracht. ;)

De beste werkwijze bij het ontwikkelen van een site (in deze volgorde, per stapje):
  • Beginnen met alles voor Firefox in orde te maken.
  • Dan heb je geen speciaal stylesheet voor FF nodig.
  • En dan werkt 't bijna zeker ook goed in Opera, Safari, Chrome en andere browsers.
  • Voortdurend testen in de echte browsers, niet met de Preview van een webeditor.
  • Met een Strict DOCtype is er de meeste kans dat het ook goed gaat in de Internet Explorers.
  • Maak zonodig met Conditional Comments style-correcties voor IE.
  • En hou ook de Golden Rules in de gaten.

O, het directe antwoord op je vraag is al door Naarling gegeven, zie ik. Kruispost! :d

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: zie ook de reacties op je andere topic, over IE gooit alles door elkaar.

Laatst bewerkt:
Het werkt wel in IE, Google Chrome, Safarie maar niet in firefox.
Sommige dingen werken niet in IE, vanwegen CSS3 dat ik ook gebruik.
en ik test nooit in van die editors browsers maar altijd google chrome en later ook nog de andere 3, vervolgens op andere schermresoluties dus...
hier is de pagina die niet goed word getoont:
http://thomas-webdesign.nl/

Het werkt wel in IE, Google Chrome, Safarie maar niet in firefox.
Sommige dingen werken niet in IE, vanwegen CSS3 dat ik ook gebruik.
en ik test nooit in van die editors browsers maar altijd google chrome en later ook nog de andere 3, vervolgens op andere schermresoluties dus...
hier is de pagina die niet goed word getoont:
http://thomas-webdesign.nl/
Ik krijg hier in drie browsers (Opera, FF en Chromium) drie verschillende resultaten, da's een veeg teken dat er ergens iets niet goed zit. Als je nou aan je #header position:relative; meegeeft in plaats van absolute (waarom heb je dat trouwens gedaan?) gaat het hier wel goed voor zover ik zou gauw kan zien.

Ik krijg hier in drie browsers (Opera, FF en Chromium) drie verschillende resultaten, da's een veeg teken dat er ergens iets niet goed zit. Als je nou aan je #header position:relative; meegeeft in plaats van absolute (waarom heb je dat trouwens gedaan?) gaat het hier wel goed voor zover ik zou gauw kan zien.

Het gaat nu toch goed?
ben mischien van plan ook nog met opra te gaan testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan