CSS en Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cincinan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Beste allen,

Misschien weten jullie het.....heb een aantal jaren geleden websites bouwen geleerd met HTML en CSS en deze site met FTP geplaatst bij de server van KPN. Werkte altijd prima. Nu heb ik Ziggo en deze hebben ook webruimte voor hun klanten via webspace. Heb het hele pakket verplaatst naar ziggo wat ook nu nog bij KPN en de lucht is. Heb een probleem omdat ik het gevoel heb dat CSS niet werkt via webspace van ziggo gezien het resulaat wat zichtbaar wordt na uploaden nar server.

Boven site bij kpn en onder zelfde pakket bij ziggo

Wie heeft hier mee te maaken gehad en weet er een oplossing voor?

Met vriendelijke groet, Cincinan

misschien handig om de link naar je website even hier te plaatsen.
zowel van kpn als van ziggo.

ook heb ik je vraag even verplaatst naar een betere sectie.
tips en handleidingen is hier niet de sectie voor.

Laatst bewerkt:
Stel dat je je css helemaal weg haalt bij Ziggo, blijft het beeld dan hetzelfde als nu? Met mijn eigen website heb ik wel eens gemerkt dat er iets met het ftp proces mis loopt (of dat ik zelf iets anders fout doe), waarna ik nog eens opnieuw moet uploaden. Komt niet vaak voor.
Het lijkt me nl. onwaarschijnlijk dat je bij Ziggo geen css zou kunnen gebruiken.
Zelf gebruik ik soms Firebug van Firefox om naar files te kijken. Ook kun je met veel ftp programma's op de server kijken wat daar terecht is gekomen. Maar dat weet je waarschijnlijk allemaal wel.

Laatst bewerkt:
Ik heb even met Firebug naar je beide sites gekeken. Ik ben niet verbaasd dat ze er niet hetzelfde uitzien. Wat en waarom weet ik niet, ik ben zelf geen (web) programmeur maar zoals Firebug de codes van beide pagina's laat zien, zit er nogal wat verschil in.
Je zegt dat je het in html en css gedaan hebt, maar ik neem aan dat daar nog wat bij hoort: php of asp.net? Dan zou het kunnen dat beide providers verschillende software gebruiken om je sites op te bouwen of iets dergelijks.
Het is in elk geval niet één op één hetzelfde.
Zelfs de declaraties bovenaan je pagina's zijn verschillend.

Bijlagen

• KPN.gif
    KPN.gif
    19,5 KB · Weergaven: 57
  • Ziggo.gif
    Ziggo.gif
    24,3 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Ik heb idd weer niet goed gekeken:o Zelfs als met Ziggo, UPC wordt bedoeld, die zijn immers samengegaan onder de nieuwe naam Ziggo, zou de domeinnaam iets moeten zijn van: "members.upc.nl/p.waldekker/"
De host is echter: "ans-webdesign.nl is hosted by One.com". (http://www.one.com/nl/)

Beste Allen.

Heel erg bedankt voor jullie reactie, om met de laatste te beginnen, er is idd ook een site gemaakt bij one.com. Dit is met het programma van one.com en daar ook geplaatst. Maar ik bedoel deze hosted bij KPN http://home.kpn.nl/p.waldekker/Home.html en deze bij ziggo/upc http://members.ziggo.nl/pietwaldekker/Home.html.

Zelf denk ik dat het niets met het ftp programma te maken heeft omdat ik bij kpn eerst ook wat anders heb gebruikt om de site online te krijgen en dat ook prima werkte.
Ik heb bij beide dezelfde mappen geupload met dezelfde codes via ftp van Core voor 64 bits.

Heb verder geen kennis van, wat jullie noemen firebug, nooit van gehoord. heb met ziggo gebeld, weten van niets, weten zelfs geeneens dat webspace een onderdeel van ziggo is. Heb ik niets aan.
Ga jullie berichten nog eens goed doornemen en kijken wat ik er mee kan. Denk CSS weghalen bij ziggo kan wel, maar dan krijg ik heel veel werk, moet ik iedere html pagina opdrachten meegeven die nu op de css pagina staan zoals kleur, afmeting/indeling enz.
Veng heeft het over php of asp.net. Heb hier wel van gehoord maar werk er niet mee.
Lieve mensen jullie hebben erg je best gedaan om mij te helpen, denk dat ik ziggo maar laat vallen, ziet er niet uit met deze Chinese tekens!
Groet Cincinan

Het lijkt me niet nodig het al op te geven. Er moet gewoon iets triviaals aan de hand zijn. Dat zal ook wel gevonden kunnen worden.
Wat betreft Firebug. Dat is een van de vele plugins van FireFox. Daarmee kun je wat gemakkelijker in FireFox de code van de website bekijken (en nog wat meer). Maar elke browser heeft volgens mij wel zoiets. Soms onder een F-knop. Internet Explorer bv. heeft die functie standaard onder F12.
Wat betreft het ftp proces wat ik noemde: ik sluit niet uit dat ik zelf iets fout had gedaan. Ik bedoelde slechts het hele proces van wijzigen, saven, juiste files selecteren en naar de juiste locatie uploaden. Als er onverklaarbare dingen gebeuren, sluit ik zelf namelijk nooit iets uit. Pas als je de oorzaak van de fout gevonden hebt wordt alles immers pas duidelijk.
Ik noemde asp.net en php omdat dat software is, welke de site vanuit de server zelf opbouwt. Dat is een heel andere manier van werken. De server software moet dan wel met jouw geuploade software om kunnen gaan. Ik heb zelf geen toegang tot KPN en kan dat dus niet controleren.

Wat ik ook nu weer zie is dat de getoonde codes van beide websites totaal niet op elkaar lijken. Ga eens met je ftp programma (bij UPC kan dat ook via de verkenner) naar je ge-uploade files en kijk met de edit functie eens of er staat wat je verwacht dat er staat.
Het moet echt iets heel triviaals zijn.
Misschien gaat de Ziggo er wel van uit dat je de files met hun website widget gemaakt hebt en moet je ergens op hun pagina een vinkje zetten of weghalen of zoiets banaals.
Ik kom hier e.e.a. tegen, kan kan dat niet verder nalopen omdat ik geen toegang heb. (http://members.ziggo.nl/world/websiteopzetten.html)
Wat ik daar uit haal is dat er bijna niets aan de hand kan zijn. Kijk ook even of je css wel bij Ziggo is aangekomen maar ook op de juiste plaats staat? Als alle files er goed staan moet het gewoon goed werken.
Kom je er echt niet uit, kun je altijd overwegen een ander password te nemen en iemand met meer kennis, en die je vertrouwt, jouw password te geven zodat die persoon dat dan op afstand kan bekijken/oplossen. Daarna wijzig je je password gewoon weer terug. Het is zomaar een idee.

Zo moet het zijn:
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html lang="nl" xml:lang="nl" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
<meta content="Websites bouwen en onderhouden voor hobby, webshop, bedrijf en Kerstkaarten, animaties downloaden en tevens psp lessen" name="description">
<meta content=" Answebdesign, Ans Horjus, websitesbouwen,PSPLessen,Kerstkaarten, kaarten,websiteonderhoud, webdesign,banners,logo,hobby,animaties,kaarten,felicitatie, kerstkaarten, prijzen, etalage, verkoop" name="keywords">
<title>AnsWebdesign</title>
<link type="text/css" href="Ans.css" rel="stylesheet">
<link type="text/css" href="links.css" rel="stylesheet">
<style>
</head>
<body>

en zo bij Ziggo:
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN">
<html>
<head>
<body>
਀   㰀洀攀琀愀 栀琀琀瀀ⴀ攀焀甀椀瘀㴀∀䌀漀渀琀攀渀琀ⴀ吀礀瀀攀∀ 挀漀渀琀攀渀琀㴀∀琀攀砀琀⼀栀琀洀氀㬀 挀栀愀爀猀攀琀㴀唀吀䘀ⴀ㠀∀ ⼀㸀
<meta content="Websites bouwen en onderhouden voor hobby, webshop, bedrijf en Kerstkaarten, animaties downloaden en tevens psp lessen" name="description">
਀   㰀洀攀琀愀
Je ziet dus dat ongeveer je hele header is weggevallen. Niet gek dat je pagina dan niet goed doorkomt. Bijv de taaldeclaratie staat er niet in.
Als je via ftp in Ziggo zit en via edit in je file gaat, kun je die info er misschien gewoon inkopieren. Desnoods kopier je er ineens je hele file in en overschrijft zo je oude file-inhoud.
Dit moet eenvoudig op te lossen zijn.
Steeds verder kijkend zie ik steeds meer: je file moet wel corrupt zijn, want 'n meta regel uit je "header" staat bij Ziggo in de "body". Ik zou die file even overschrijven op de manier die ik aangaf.

Laatst bewerkt:
Beste Veng, bedankt voor het zoeken naar de storing. Heb gekeken bij FTP edit. Waar het bij KPN hetzelfde blijft, en stuur ik het naar ziggo dan krijg ik een rommeltje te zien. Ben verder nog wat op internet aan het speuren geweest en kom ik tegen dat het aan de router van ziggo zou kunnen liggen en het met een ander ftp met andere poort instelling wel kunnen. De andere poort instelling ga ik ook nog proberen in ftp core

Ga ook knippen en plakken in mijn huidige ftp proberen Veng!

Bedankt en jullie horen en zien wanneer het geslaagd is!

Zelf gebruik ik (op advies) idd Core FTP Lite free: http://www.coreftp.com/download.html
Succes

Ik gebruikte eerst WSFtp. Daarin kon je instellen of je ascii of bin wilde overzetten. Mss heeft het daar iets mee te maken. M.a.w. heb je de juiste instellingen. Je hebt immers een nieuw account in je ftp programma aangemaakt.
Ik lees hier: http://www.serv-u.com/newsletter/newsl2008-03-18.asp
"If a file containing binary data is sent using ASCII mode, it will most likely end up being corrupted."
Kijk eens onder: "manage" -> "filters" -> "tranfer" of er een vinkje staat bij "resume" ascii transfere" Zo ja, haal dat dan weg.
Het zou niet nodig moeten zijn, want de helpfile zegt:
"Enter the extensions of files that you specifically wish to be transferred as text. By default, all files are transferred as binary types but in certain situations you may want to transfer files as ascii types. For example, .TXT or TXT can be used to transfer text files with that extension as the ascii file type. To see or modify the default ascii extensions, go to global options - extensions - assci extensions."
Maar een controle kan geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan