CSS first child

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hello!
ik kwam op deze first-child pseudo klasse en nu ik met php code aan het genereren ben is het dus wel makkelijk als dit automatisch gebeurt
nu krijg ik het alleen niet aan de praat.....
waar zit ik het element waar het in staat en waar het element die het moet wezen
dus met onderstaand voorbeeld
HTML:
#nav li:first-child {
border-left: none;
}
deze is dus fout, maar hoe zeg ik nu dat de eerste <li> in de div <div id="nav"> geen linkerborder krijgt.....
bvd!

sukkels....
maarre ik snap dus niet helemaal hoe ik het voor elkaar krijg. zodat het iig in firefox wel werkt
hoe pas ik die first-child toe want het is niet dat ik voor elke eerste li in een div de first-child wil gebruiken, maar alleen binnen een specifieke div. heb vanalles geprobeerd, maar krijg het niet aan de gang....

Hoe, wie , wat, waar, wanneer ?

maarre ik snap dus niet helemaal hoe ik het voor elkaar krijg. zodat het iig in firefox wel werkt
hoe pas ik die first-child toe want het is niet dat ik voor elke eerste li in een div de first-child wil gebruiken, maar alleen binnen een specifieke div. heb vanalles geprobeerd, maar krijg het niet aan de gang....

Maar goed het lezen van die links van peter, levert jouw startcode op, die wonder-boven-wonder perfect werkt in FireFox, dus wat is je probleem eigenlijk? Misschien zit het helemaal niet in je css, maar gwn in de html...

--Johan

sukkels -> microsoft
anders had ik dit heel makkelijk op kunnen lossen...
ik heb het uiteindelijk anders gedaan. ik ben net aan de slag met php en heb gewoon een loop gemaakt zodat de eerste div automatisch style="weetikveel" erbij krijgt.
werkt overal!
thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan