CSS hulp gezocht menustructuur bestaande website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Iemand gezocht die mij privé kan helpen met het aanpassen van de CSS menustructuur in een website. De huidige menubalk in een website moet in grootte verdubbeld worden en de menu linken gecentreerd, ik krijg dat niet voor elkaar :(
Hoeft zeker niet gratis!

Staat deze website online? Zo ja, kun je ons van een link daarnaar voorzien?

In hoeverre ben je zelf in staat om aanpassingen door te voeren?

Aanpassingen doen is geen enkel probleem. Het probleem is dat ik me blind zit te staren en het daarom niet voor elkaar krijg.
De horizontale oranje menubalk moet een keer zo dik worden, zodat de lettergrootte op 16px gezet kan worden. De menu items moeten dan in twee rijen gecentreerd komen te staan.
http://www.stichtingsocrates.nl

Hoi Frederik,
Even deze nieuwe socrates-topnavbar.png downloaden (en uploaden ;) ), en dan helemaal onderaan je stylesheet zetten:
Code:
#top-nav-bg { height: auto; background: #FF9900 url(images/socrates-topnavbar.png) no-repeat;}
#top-nav { text-align: center; height: auto; background: url(images/socrates-topnavbar.png) no-repeat -984px 100%; }
#top-nav ul { padding: 3px 0; }
#top-nav li { float: none; display: inline; line-height: 180%; padding: 2px 0; }
#top-nav ul a { font-size: 1.2em; display: inline; padding-right: 16px; line-height: 100%; }
#top-nav ul a:hover, #top-nav ul a:focus { background: #FFCC40; }
Toelichting:
  • Dit vult de bestaande nav-styles aan + zorgt voor overrulen van enkele bestaande styles (desgewenst te integreren).
  • Het nieuwe background-img zorgt voor de top- en de bottomhoekjes onafhankelijk van de hoogte van de nav-bar (daarom staat ie er 2 keer in: 1x voor de bovenhoekjes, en 1x voor de benedenhoekjes). De rest van de nav-bar wordt opgevuld door een vaste oranje bg-color. De hoekjes van het img zijn niet transparant, dan kan de bg-color er niet doorheen piepen.
  • Essentie van probleem & oplossing: met floaten van de <li>'s kan je ze nooit gecentreerd krijgen, met {display: inline} wel. Is even een weet.
  • Om flexibel te zijn, mag de #top-nav geen eigen hoogte hebben.
  • De #top-nav heeft een {text-align: center;} voor het centreren van de hele <ul> en wat daarin zit.
  • De font-size is naar wens aan te passen.
  • Wat met paddings en line-height gespeeld om de tweede rij items op een mooie afstand te krijgen.
  • Voor de duidelijkheid een achtergrond-kleurtje bij het hoveren toegevoegd.
  • In bv. Firefox is door de bezoeker straffeloos alleen op de tekst in te zoomen (menu: Beeld > Zoomen > Alleen tekst zoomen; en Ctrl-scrollwieltje); menu past zich automatisch aan.
  • Er kunnen extra menu-items toegevoegd worden; zoveel als je wilt (dan zo nodig 3, 4, ... 17 rijen onder elkaar). :)

=======
Hoeft zeker niet gratis.
Over de betaling worden we het wel eens. Wat is je budget? :d

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: no cure, no pay ;)

PS-2: Ik zou nog even de lang="en" en xml:lang="en" in de <html>-tag veranderen in "nl". Kan Google z'n voordeel mee doen, en voorleesbrowsers ook (die hoeven dan niet te proberen het NL op z'n EN uit te spreken). - En "sitemap" ook maar met een hoofdletter, als de andere items. En oeps, ik klikte per ongeluk op het W3C-linkje onderaan.

Laatst bewerkt:
Grote klasse! zou ik zo zelf (schaamte) niet voor elkaar hebben gekregen.
Nog een kleinigheidje aangepast en hartstikke tevreden!

Over de betaling worden we het wel eens. Wat is je budget?
Stuur mij maar wat gegevens voor de verassing.

Hoi Frederik,
Ja, je hebt het meteen in daden omgezet, zie ik. :thumb:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Ik hoef ook nog niet verast te worden. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan