CSS - onclick???

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hallo, ik ben nog niet zo erg lang bezig met CSS, maar vraag mij het volgende af:

Ik wil graag een andere kleur als je ergens op klikt.

Nou weet ik:

Code:
#button:hover {
background-color: black
}

Maar hoe kan het zelfde, maar als je ergens dan op klikt :confused:, soort van:

Code:
#button:onclick {
}

EDIT: laat maar, natuurlijk zo;

Code:
#button a:activate, a:focus {
}

Laatst bewerkt:
zoiets?

Code:
a:visited {  /* alle links */
color: hier je kleur in hex
}

a:focus is voor als de link focus heeft. Dat wil zeggen dat je er met de tab-toets of zo naartoe bent getabd. In de meeste browsers heeft 'n link ook focus als je erop hebt geklikt, en dan weer teruggaat met pijltje-links.
Je kunt zien dat 'n link focus heeft als er 'n kadertje om staat (tenzij de sitebouwer dat heeft uitgeschakeld, wat bij 'n gewone link niet zou moeten gebeuren.)

a:active is als je de muis indrukt op de link, dus zolang je de muis ingedrukt houdt.

Internet Explorer 6 en 7 kennen geen :focus en behandelen :active foutief alsof het :focus is. In IE 8 is dat eindelijk gecorrigeerd. Over tig jaar is je vraag dus simpel te beantwoorden: met a:active. Maar dan moeten eerst IE 6 en 7 zijn verdwenen.

a:focus is voor als de link focus heeft. Dat wil zeggen dat je er met de tab-toets of zo naartoe bent getabd. In de meeste browsers heeft 'n link ook focus als je erop hebt geklikt, en dan weer teruggaat met pijltje-links.
Je kunt zien dat 'n link focus heeft als er 'n kadertje om staat (tenzij de sitebouwer dat heeft uitgeschakeld, wat bij 'n gewone link niet zou moeten gebeuren.)

a:active is als je de muis indrukt op de link, dus zolang je de muis ingedrukt houdt.

Internet Explorer 6 en 7 kennen geen :focus en behandelen :active foutief alsof het :focus is. In IE 8 is dat eindelijk gecorrigeerd. Over tig jaar is je vraag dus simpel te beantwoorden: met a:active. Maar dan moeten eerst IE 6 en 7 zijn verdwenen.

Die problemen met IE zal ik niet hebben sinds ik deze website bouw voor de iPhone (=Safari)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan