CSS op een enkele pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lordll

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hey mensen,

Ik heb een belangrijke vraag maar ik kan er gek genoeg niks op internet over vinden. Ik wil namelijk de stijl eigenschappen van een offline pagina (voor school) op een apparte pagina zetten. (dus een pagina met alleen maar css daarop en geen andere codes) Maar nu weet ik niet hoe ik moet beginnen op zo'n pagina. Moet ik gewoon al die codes tussen tags neerzetten of moet ik beginnen met een 'begincode'?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Lordll

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar zo kun je een stylesheet maken met css codes. Je maakt een nieuw tekstbestand en slaat deze op als mystyle.css dan doe je in het html bestand tussen de <head> tags deze regel:
Code:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mystyle.css" />

index.html
HTML:
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
<title>Home</title>
</head>
<body>
<h1>Offline Pagina</h1>
</body>
</html>
style.css
Code:
h1 {font-size:40px;
    Color:red;}
Je krijgt dus 2 verschillende bestanden, zorg wel dat deze bestanden in dezelfde map staan, anders werkt het niet. (Je kunt wel de bestanden in verschillende mappen zetten, maar dan moet je de style.css veranderen in bijvoorbeeld: C:\Users\Computer\Desktop\site\style.css

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is:rolleyes:

Mvg, Ruben

P.s.: Hier kun je meer over css te weten komen: http://www.w3schools.com/css/

Laatst bewerkt:
Ter aanvulling:
... en dan op deze pagina: www.w3schools.com/css/css_howto.asp.

Het stylesheet zelf is dus "platte tekst": als tekstbestand gemaakt en opgeslagen met de uitgang .css.
Er is geen speciale begincode (browsers zien aan de css-uitgang wat ze ermee moeten doen). Het begint gewoon met de eerste css opdracht.
Je kunt wel commentaar-stukjes in een stylesheet opnemen. Die moeten beginnen met /* en eindigen met */.
In bv. Firefox kan je meteen de inhoud van een css-bestand zien.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Sorry dat ik zo laat reageer maar jullie hebben me ontzettend geholpen !!

Bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan