CSS style

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathes

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Ik ben een beginnen als het gaat om websites bouwen. Al moet ik zeggen dat het redelijk lukt.

Nu ben ik zo’n 6 weken bezig met een website maken. Ik heb al heel veel pagina’s aangemaakt met inhoud.

Nou ben ik nog niet helemaal tevreden over de tabellen die ik aan heb gemaakt. Ik las dat je met een CSS-style alle pagina’s in 1 keer aan kan passen, maar dat heb ik niet van te voren gemaakt (Ik heb wel een template gemaakt)

Kan ik alsnog een CSS-style maken en dat op al mijn pagina’s toepassen of ben ik dan de inhoud (Alle teksten die in de tabellen staan) van alle pagina’s kwijt?
Mocht het kunnen, heeft iemand dan ook een uitleg voor me hoe ik zo’n style moet maken?

Alvast bedankt.

Je bent dan je tekst niet kwijt wat je hebt getypt
Maar je moet wel al je pagina's door gaan lopen en zorgen dat het via CSS opgemaakt moet worden (Dan heb ik het over tekst ed)

Een standaard achtergrond ingesteld in CSS overruled volgens mij met wat je in je broncode tussen <body> hebt staan, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik weet niet precies wat je allemaal met CSS wilt gaan regelen?
Totale pagina/alleen tekst..

Het gaat mij in principe alleen om de tabellen. Ik las dat dat met CSS gaat...?

Laatst bewerkt:
Jeetje, wat een abracadabra:o

Laat maar, dit is echt te moeilijk:(

Het lijkt inderdaad moeilijk
Maar er zit wel degelijk een structuur in, en als je die een beetje door hebt begin je het waarschijnlijk vanzelf te snappen wat het precies voor gevolgen heeft:)

Als je van plan bent om je site verder uit te breiden dan kan je niet vroeg genoeg met css beginnen. Een enkele wijziging in je css tabel en alle pagina's reageren er direct op. Zonder css zal je je handmatig door alle pagina's heen moeten worstelen als je weer eens een andere layout wilt.

Begin eenvoudig en je zal zien dat het reuze meevalt.

Het is geloof ik nu wel gelukt hoor. Ik heb een template gemaakt en daar de CSS voor ingesteld.
Iedere keer als ik die template op een pagina toepas, wordt de CSS ook toegepast.

Volgens mij is dat de bedoeling :cool:

Wat ik nu nog moet uitvogelen is hoe ik mooie ronde randen maak in een tabel. Komt helemaal goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan