CSS Stylesheet & CSS algemene vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skipito

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Beste,

Ik heb 2 vragen:

1. Bij dreamweaver kan ik de stylesheet in een aparte bestand opslaan of in hetzelfde document. Welke is beter, in het document, of daarbuiten?

2. Een domme vraag, maar kunnen webservers CSS niet ondersteunen? Ik bedoel, sommige servers hebben geen .asp of iets dergelijks, maar kan het ook zo zijn dat ze CSS niet ondersteunen? Of moet dit in het algemeen overal werken, netzoals HTML?

Heel erg bedankt!

MVG,

1) Over het algemeen is het beter de CSS in een eigen bestand neer te zetten. Dan kun je dezelfde CSS makkelijk op meerdere paginas toepassen. (hoe dat precies zit bij dreamweaver weet ik niet)

2) CSS wordt door de browser afgehandeld, niet door de server. Het is dus wel mogelijk dat een bezoeker met een oude browser je site niet goed ziet omdat de browser je CSS slecht of verkeerd interpreteert. De server software is echter niet relevant.

1) Over het algemeen is het beter de CSS in een eigen bestand neer te zetten. Dan kun je dezelfde CSS makkelijk op meerdere paginas toepassen. (hoe dat precies zit bij dreamweaver weet ik niet)

2) CSS wordt door de browser afgehandeld, niet door de server. Het is dus wel mogelijk dat een bezoeker met een oude browser je site niet goed ziet omdat de browser je CSS slecht of verkeerd interpreteert. De server software is echter niet relevant.

Heel erg bedankt. :) !!

Opa vertelt:

Vroeger wilde het wel eens voorkomen dat een webserver aan .css het verkeerde MIME-type meegaf, sommige browsers waren hier nogal strikt in, en dan werkte de stylesheet niet.

...maar anno 2010 is dat ondenkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan