CSS Template joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Ik heb een mooie joomla template
nu wil ik die css ook gebruiken op paginas die ik maak gewoon lose html pagina's

maar kan ik dan zonder problemen die css van die template gebruiken??

Graag advies

ja , dat kan je dient gewoon het css bestand uit je joomla te gaan halen en je functies aanroepen vanuit je html naar het css bestandje

alles wat je al eens gemaakt hebt kan je altijd gaan hergebruiken

Dat kan: je kan stukken code en stijlen uit het template kopiëren naar een html pagina.

Eh, ik wil geen spelbreker zijn, maar ... hoho, dat gaat niet altijd zomaar! :confused:

De Joomla-templates hebben niet alleen css, maar die css is verbonden met de html-structuur, waar de aanhaakpunten (ID's, classes, enz.) voor de css in staan.
En die html-structuur waar de css op aansluit, is bij zo'n template vaak vrij ingewikkeld (zie bv. hier !!!).

Als je zomaar de hele css van een template overneemt, moet je er dus voor zorgen dat je html dezelfde structuur heeft als het template (met al z'n verschillende trapsgewijze div's, id's en classes), en dat de html dezelfde namen als de css gebruikt.

Dan is het waarschijnlijk veel minder werk (en zeker overzichtelijker in je html) om toch zelf een css-stylesheet te bakken.
Daarbij kan je dan wel de hoofdzaken uit het template-css gebruiken, natuurlijk (zoals fritzi al zei).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Beste Hr. Css

k moet toegeven dat uw uitleg altijd zeer uitgebreid en duidelijk is daar ben ik zeker dankbaar voor !!

Inderdaad dacht ik al dat het niet zo makkelijk was

ik kan zelfs geen css vinden bij mijn template

u ziet mijn template op www.wonderful-story.com

Een zeer indrukwekkende maar ingewikkelde template

Maar even zo'n css maken die er net zo uit ziet is nog ingewikkelder voor mij altans

Ik vond ong de juiste kleur #FFFAF0
Misschien is er een programma die css uit mijn website kan copieren ?

Beste Hr. Css

k moet toegeven dat uw uitleg altijd zeer uitgebreid en duidelijk is daar ben ik zeker dankbaar voor !!

Inderdaad dacht ik al dat het niet zo makkelijk was

ik kan zelfs geen css vinden bij mijn template

u ziet mijn template op www.wonderful-story.com

Een zeer indrukwekkende maar ingewikkelde template

Maar even zo'n css maken die er net zo uit ziet is nog ingewikkelder voor mij altans

Ik vond ong de juiste kleur #FFFAF0
Misschien is er een programma die css uit mijn website kan copieren ?

Hoi Jeroen,
Waar je erg veel aan kunt hebben, is de WebDeveloper Toolbar voor Firefox: chrispederick.com/work/web-developer/.

Er is een menu-knop CSS, en bij een klik kan je kiezen voor de optie: "View CSS".
Daarmee krijg je precies te zien waar de css-bestanden allemaal uithangen (en je kunt ze daar ook stuk voor stuk aanklikken om in te kijken):

wonderful-css.png

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wow hartelijk dank !!!!!!!

Ik zal er zeker eens naar kijken !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan