damnsharp
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2012
Goedemiddag,
Zonnetjes schijnt en lekker bezig met een mobiele pagina aan het maken, dag kan niet meer stuk
Nu loop ik tegen een probleem aan, het is wat lastiger dan ik dacht.
Op mijn gewone website heb ik een javascript die wijst naar de mobiele website. Ik zal hem hieronder plaatsen, voor de liefhebber:
Als ik mijn website op een smartphone of iPad bekijk wordt ik mooi doorgestuurd naar de mobiele pagina. So far, so good.
Ik heb iets eenvoudigs gemaakt: in de header een logo, dan paar menu items eronder en daaronder in de wrapper de content (tekst) en daaronder de footer. Dat heb ik in html/css gemaakt en ik dacht, kom laat ik de container waar alles in zit een width van 320 geven (mij smartphone heeft resolutie 320x480). Als ik nu de pagina bekijk wordt de pagina erg klein op mijn smartphone weer gegeven.
Ik heb in de html meegegeven (las ik op een website dat dit moet):
en
Kortom twee vragen:
1. hoe pak ik het maken van een mobiele pagina het beste aan? Heeft iemand wat richtlijnen/tips te geven?
2. hoe zorg ik ervoor dat de pagina op zowel een smartphone als iPad goed te zien is?
Zonnetjes schijnt en lekker bezig met een mobiele pagina aan het maken, dag kan niet meer stuk

Op mijn gewone website heb ik een javascript die wijst naar de mobiele website. Ik zal hem hieronder plaatsen, voor de liefhebber:
Code:
<script type="text/javascript">
var isMobile = (/iphone|ipad|ipod|android|blackberry|mini|windows\sce|palm/i.test
(navigator.userAgent.toLowerCase()));
if (isMobile)
{
location.replace("http://www.mijnwebsite.nl/mobile");
}
</script>
Ik heb iets eenvoudigs gemaakt: in de header een logo, dan paar menu items eronder en daaronder in de wrapper de content (tekst) en daaronder de footer. Dat heb ik in html/css gemaakt en ik dacht, kom laat ik de container waar alles in zit een width van 320 geven (mij smartphone heeft resolutie 320x480). Als ik nu de pagina bekijk wordt de pagina erg klein op mijn smartphone weer gegeven.
Ik heb in de html meegegeven (las ik op een website dat dit moet):
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD XHTML Mobile 1.0//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/xhtml-mobile10.dtd">
Code:
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
Kortom twee vragen:
1. hoe pak ik het maken van een mobiele pagina het beste aan? Heeft iemand wat richtlijnen/tips te geven?
2. hoe zorg ik ervoor dat de pagina op zowel een smartphone als iPad goed te zien is?
Laatst bewerkt: