CSS weergaveprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninehundred

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
85
Laatst bewerkt:
De twee divjes 'Latest News' an 'Popular' iets kleiner maken in de breedte.
 
Oke ik ga het vanavond ff proberen, maar dan kloppen de marges aan de linkerkant nog niet..
is dit niet op te lossen door een ander stylesheet te maken, die alleen IE 6 leest ofzo? en hoe zou ik dit moeten doen?

Alvast bedankt,
 
het is misschien handig als je een code meestuurd...

anyway, als je het nog niet hebt gedaan, is het misschien handig om
"float:left" in te voegen
 
Nee dat float left gaat niet werken.. dan valt de content namelijk onder 'Popular'.. en als ik de content een clear geef, dan valt die weer onder het menu en dat is niet de bedoeling.
toch bedankt,

De css staat hier:
en popular valt onder 'block2'

Alvast bedankt,
:)
 
Het toevoegen van een xhtml strict doctype verhelpt meestal al veel problemen als het gaat om verschillen in weergave tussen browsers:

Code:
<!DOCTYPE html
	PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
	"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Deze code boven je eerste html tag zetten, misschien dat het helpt.

EDIT: Oh ik zie dat je met joomla werkt.. Ik weet niet of het dan mogelijk is om zonder problemen de doctype te veranderen en of ze niet al xhtml strict gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
die code staat er al boven.
Joomla gebruikt alleen wel php..
zou dit een verschil maken?
 
Nee dat zou niet zoveel uit mogen maken. Zoals je zelf al had opgemerkt komt het probleem alleen voor in oudere browsers, het zou kunnen dat zij CSS gewoon niet volledig ondersteunen.
 
ja dat zou kunnen.
maar er moet toch een oplossing voor zijn lijkt mij :p
en aangezien er nog veel pc's zijn met IE 6.. zou ik mijn site daar iig geschikt voor willen hebben :confused:
 
Klopt, om iig een van je vorige vragen te beantwoorden:

Code:
<?PHP echo($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']); ?>

De volgende code geeft de HTTP_USER_AGENT weer die de browser naar de server verstuurd. Ik heb zelf geen IE6, maar volgens mij jij wel. Dus als je naar deze pagina met IE6 kom je erachter wat die variabele voor inhoudt heeft voor IE6. Op basis daarvan kunnen we dan een kort script schrijven om een stylesheet te laden als de gebruiker IE6 gebruikt.
 
nou ik heb zelf ook geen IE6..
maar ik ga even proberen hem te installeren.
en dan probeer ik even een script uit waarmee ik een speciaal css bestand kan maken voor IE6,,
ik laat het zo snel mogelijk weten.

alvast bedankt :)
 
Heb het via via kunnen achterhalen:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; SV1; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.1)

Met het volgende script kun je een stylesheet laden als de browser IE6 is:

Code:
<?php
if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], "MSIE 6.0") != FALSE) echo ("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='IE6.css />'");
?>

Volgens mij wordt dan het stylesheet IE6.css geladen als de browser IE6 is. Dit is overigens geen perfecte oplossing aangezien de HTTP_USER_AGENT door de gebruiker met de benodigde kennis aantepassen is. Als je dit script dus in de head plaatst zou het moeten werken.

Heb het nog niet uitgeprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd..
maar je code pakt die niet..

het is nou gelukt met deze:
Code:
<!--[if IE 6]>
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie-6.0.css" />
<![endif]-->

iig hardstikke bedankt voor de moeite;):thumb:
 
Oke, mooi! Die code had ik ook gezien, maar ben zelf voor de onzichtbare oplossingen (iig onzichtbaar voor de gebruiker) d.m.v. php. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan