• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

csv automatisch goed inlezen in Excel 2000/2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Met Excel 2007 wordt bij het openen van een .cscv bestand dit automatisch netjes in (diverse) kolommen gezet.

In Excel 2000 werkt dit niet.

Vraag ;

is dit een ontbrekende feature in 2000/2003 versie OF
moet er een instelling aangepast worden om dit wel te laten werken ?

Alvast bedankt

Je bedoelt een .csv betsand naar ik aanneem. Onder Data naar de optie Tekst naar kolommen, daar de aanwijzingen/opties volgen.

Idd bedoel ik .csv

Tuurlijk kan je importeren enz.
Alleen met Excel 2007 werkt het zoveel simpeler. Aanklikken en hup op de juiste wijze geopend in Excel.
En dat zou ik ook willen in Excel 2000/2003.

Je bedoelt een .csv betsand naar ik aanneem. Onder Data naar de optie Tekst naar kolommen, daar de aanwijzingen/opties volgen.

Cor, maar ook met jou methode kom ik de wizard tegen die je moet configureren voor de juiste splitsing en wel per kolom.
Als je het bestand opent met Excel krijg je direct de wizard en kun je goed overzien wat er gebeurt voor ale je kolommen.
Succes, Ton

De vraag van TS is: is dit een ontbrekende feature in 2000/2003 versie. In 2000/2003 moet je zelf de wizzard opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan