• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

csv bestand Excel tel.nrs met +31 synchroniseerbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klavertje015

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2012
Hey hallo allemaal

Ik heb een vraagje. Hoe kan ik een csv bestand zo aanpassen dat mijn telefoonnummers in het csv bestand (liefst in Excel) zichtbaar zijn én dat zij synchroniseerbaar zijn met Hotmail Contactpersonen?
Als ik het op de simpele manier doe (eigenschappen, telefoonnr, aangepast met +) dan worden de gegevens na import csv bestand in hotmail contacten niet juist weergegeven. Het telefoonnummer wordt dan weergegeven zonder +.
Weergave in werkblad Excel is dan wel met +.

Erg lastig want mijn hotmailcontacten worden weer gesynchroniseerd met mijn mobiele telefoon.

In de berichtregel (als je op het vakje van het tel.nr in Excel staat waar het mobiele nummer is ingevoerd) staat het tel.nr dan namelijk ook zonder +.
Het invoegen van de plus in de berichtregel betekend dat Excel de cel ziet als een begin van een formule.

Wie kan mij helpen?
Ik heb nu het bericht onder Excel geplaatst in dit forum maar het deze misschien elders moeten plaatsen?

Alvast bedankt.
Grts.

Laatst bewerkt:
Een cvs bestand is gewoon een tekst bestand dus daarin zal een plus niet automatisch worden weg gelaten.
Bedoel je soms dat er in het csv bestand telefoonnummers staan met een + ervoor en dat die na de import in Excel weg zijn?
Welke versie van Excel gebruik je?

In 2007 en 2010:
Open Excel leeg, dus zonder een document te openen.
Klik op: Gegevens
Klik op: Van tekst
Selecteer je csv bestand
Zorg dat Gescheiden is geselecteerd
Klik op Volgende
Vink Tab uit
Vink Puntkomma aan (Als het ; teken je scheidingstekens is)
Klik op Volgende
Klik op de kolom met het telefoonnummer en vink boven die sectie Tekst aan
Klik op Voltooien
Selecteer de cel waarin de gegevens moeten beginnen
Klik op Ok.

Laatst bewerkt:
Nee ik bedoel dat in csv bestand de plus niet wordt weergegeven, en ook niet in Hotmail na import.
Zodra je een plus intoetst in een csv bestand ziet Excel dat direct als een 'formule'. Niet handig. Bij elke nieuwe synch moet ik alle plussen weer in de telnrs zetten (559 stuks) das veel dus ja, ik zoek een goede oplossing.

Als je het csv bestand in Excel hebt geopend kun je de opmaak van de cel waar het telefoonnummer in staat wijzigen van Standaard in Tekst.
Dan wordt dat + teken en het nummer als tekst gezien en doet Excel er verder niets mee.

Helaas, ook geprobeerd, echter als ik nu een plus voor het telnr typ ziet Excel het helaas toch als een formule

Plaats eens een voorbeeld bestandje met wat onzin nummers.

Kan geen bestand van csv uploaden. Krijg ik hier de melding dat het een ongeldig bestand is..

Title First Name Middle Name Last Name Suffix Company Department Job Title Business Street Business City Business State Business Postal Code Business Country Home Street Home City Home State Home Postal Code Home Country Business Fax Business Phone Business Phone 2 Callback Car Phone Company Main Phone Home Fax Home Phone Home Phone 2 ISDN Mobile Phone Other Fax Other Phone Pager Primary Phone Radio Phone TTY/TDD Phone Telex Account Anniversary Assistant's Name Billing Information Birthday Business Address PO Box Categories Children Company Yomi Directory Server E-mail Address E-mail Type E-mail Display Name E-mail 2 Address E-mail 2 Type E-mail 2 Display Name E-mail 3 Address E-mail 3 Type E-mail 3 Display Name Gender Given Yomi Government ID Number Hobby Home Address PO Box Initials Internet Free Busy Keywords Language Location Manager's Name Mileage Notes Office Location Organizational ID Number Other Address PO Box Priority Private Profession Referred By Sensitivity Spouse Surname Yomi User 1 User 2 Web Page

Klara Bol 3214715804 32498575986
Pietje Puk 3170542685 31685085022

Bovenstaande is de inhoud. Is standaard export bestand van Windows Live Mail.

Bijlagen

• 2012-06-24_SH_001 19.02.jpg
    2012-06-24_SH_001 19.02.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 183
De inhoud die je laat zien is geen echte .csv layout omdat de velden niet gescheiden zijn met een , of een ;
CSV staat voor Comma Seperated Values.

Zorg dat het er zo uit zit:

Klara;Bol;+3214715804;+32498575986
Pietje;Puk;+3170542685;+31685085022

Ga vervolgens te werk zoals ik in post #2 beschreef.
Een tab of spatie in plaats van een ; mag ook.
Dan geef je dat aan waar ik het scheidingsteken beschreef.

Dus zoals je liet zien is ook goed maar plaats dan wel een + teken voor die telefoonnumers.

Laatst bewerkt:
Ja dat werkt, alleen kan ik de tel.nrs alleen veranderen met een + ervoor in kladblok, wilde dat dus in Excel doen.

Nog ff verder geknutseld. Denk dat ik er uit ben. Nu kan ik in Excel de celeigenschappen veranderen en er een tel.nr van maken met + ervoor.

Laatst bewerkt:
Dit vond ik op de help van microsoft. Kort gezegd, csv bestanden worden altijd automatisch geimporteerd, je kunt vrij straffeloos de extentie in .txt. veranderen en dan zal de import wizard gestart worden zodat je kan instellen dat je telefoonnr-veld als tekst word gezien en dus de plus blijft staan.

Opmerking Wanneer in Excel een CSV-bestand wordt geopend, wordt met de standaardinstellingen van de gegevensopmaak bepaald hoe elke kolom met gegevens wordt geïmporteerd. Als u meer mogelijkheden wilt hebben om kolommen naar de verschillende gegevensopmaken te converteren, kunt u de wizard Tekst importeren gebruiken. De opmaak van een gegevenskolom in het CSV-bestand kan bijvoorbeeld MDJ zijn, terwijl de standaardgegevensopmaak van Excel JMD is. Het kan ook zijn dat u bijvoorbeeld een kolom met getallen met voorloopnullen wilt converteren naar tekst, zodat de voorloopnullen behouden blijven. U kunt in Excel ook afdwingen dat de wizard Tekst importeren wordt uitgevoerd door de bestandsextensie .CSV te wijzigen in .TXT voordat u het bestand opent of u kunt Een tekstbestand importeren door er verbinding mee te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan