• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV bestand naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Excellers,

Ik ben op zoek naar en methode om een CSV-file van Fortis (download) om te zetten naar een "normaal" excel formaat. Om onduidelijke redenen geeft de Fortis CSV file problemen.

Wie heeft hier ervaring mee resp. wie kan mij aan de juiste coding helpen om de file in te lezen vanuit een macro.

Laatst bewerkt:
Importeer je het bestand via Data->Externe gegevens importeren->Gegevens importeren... ?

Het merkwaardige is dat de CSVfile verschillend wordt geopend:
- direct, rechtstreeks, ophalen vanuit een geopend Excel, lijkt het goed te gaan;
- vanuit een macro, met Selection.TextToColumns (en arrays) wordt de CSVfile in 2 stukken geknipt (op de komma van het bedrag);
- vanuit een macro, met Windows(CSVfile).select wordt de opmaak ook merkwaardig weergegeven.

Bij andere CVSfiles geeft dit geen problemen en werkt alles naar behoren.
Kortom: ik zoek een oplossing voor het ophalen en als een "normale" Excelfile weergeven van de (Fortis) CSVfile.

Laatst bewerkt:
Let op, vanuit een macro moet je altijd de amerikaanse notatie gebruiken. Gebruik je bij handmatige import ; dan moet je bij automatisch vanuit een macro toch , gebruiken. Door de landinstellingen wordt dit automatisch omgezet. Mogelijk zit daar het probleem.
Neem anders het importeren eens op en bestudeer daarna de opgenomen macro.

Na het nodige experimenteren met arrays en instellingen heb ik de oplossing gevonden.

Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan