• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV data direct in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inspiron1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hallo,
wie kan mij helpen met het volgende: Ik heb een diktemeter waarvan de data een CSV bestand is. Ik kan met "Tekst naar kolommen" het bestand wel uit elkaar trekken en een losse draaitabel maken maar ik moet dit meerdere keren per jaar gaan uitleggen aan mensen die geen feeling hebben met excel. (Ook wel digibeten genoemd) Hier willen we natuurlijk van af. :( Ik zou dit bestand graag direct in een draaitabel zien maar dit lukt mij niet. Kan iemand mij op gang helpen? (zie voorbeeld bestand). Alvast bedankt.

Bijlagen

Dag Jan Karel, grootste uitdaging is om het zo makkelijk mogelijk te maken voor mijn klanten die weinig tot niets met excel hebben. Ik had al via VBA een query gemaakt en een startknop die het csv bestand omzet naar excel in kolommen. Op een ander tabblad had ik een draaitabel gemaakt maar die krijg ik niet verwerkt in de query. Ik heb er nu een bestand bijgevoegd wat ik klanten wil "meegeven" zo dat ze met een druk op de knop een begrijpbare draaitabel hebben.
Graag hoor ik of iemand mij kan helpen.

Als je die draaitabel baseert op die gegevens in mijn voorbeeld bestand, dan is dat toch wat je zoekt? De gebruiker drukt op alles vernieuwen, kiest bestand en klaar? En als het steeds hetzelfde bestand is kan je uitzetten dat om een bestand moet worden gevraagd en volstaat alles vernieuwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan