• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV databestand in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Instel

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2021
Hoi allemaal,

Ik loop ergens tegenaan bij het opslaan van bijgaand .csv bestand (export kasstaten t.b.v. import boekhoudprogramma).

Het volgende, om het bestand te kunnen importeren in Boekhoudprogramma, dien ik de csv altijd nog aan te passen, onder andere kolom F, dit zijn de data, die moet als volgt zijn opgebouwd: DDMMYY. Vanuit Boekhoudprogramma worden alle kolom gedefinieerd als “Standaard”.

Normaliter kan ik kolom F selecteren en de celeigenschappen op “Tekst” zetten, waarna ik alle data < dag 10 van de maand, handmatig voorzie van een voorloop-0. Nu doe ik precies hetzelfde, maar na saven en opnieuw openen, is kolom F weer in celeigenschap op “Standaard” gezet. Ik snap echt niet hoe dit kan, zou iemand hier eens naar kunnen kijken?

NB. Voorwaarde voor import in Boekhoudprogramma, is csv, dus de extensie kan niet worden gewijzigd.

Bijlagen

Het is dus niet DDMMYY maar DDMMYYYY.
Zet de cel eigenschappen op Aangepast met type 00000000

Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Dank voor je snelle reactie. Het werkt, echter zodra ik het document opsla en vervolgens opnieuw open springt het automatisch terug naar "Standaard" cel eigenschappen. Enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Je moet het document na die wijziging uiteraard wel eerst opslaan als .xlsx

Het moet een CSV blijven, dat werkt alleen in het boekhoudprogramma

Een csv bestand is niks anders dan een tekst bestand.
Dan zal wat je ook doet in Excel niet worden opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan