CSV datafeed import script

Status
Niet open voor verdere reacties.

roben

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ik zoek een CSV datafeed import script, die een .csv kan importeren in een sql database.

Het te importeren .csv bestand staat op een url. De URL is statisch en veranderd niet.

Dit script moet uitvoerbaar kunnen zijn via een cronjob, zodat de database elke dag de nieuwste gegevens bevat.

Laatst bewerkt:
phpMyAdmin kan het, maar niet met een cronjob denk ik.

Google zegt mij: http://www.legend.ws/blog/tips-tricks/csv-php-mysql-import/

Misschien heb je daar wat aan.

Hallo Frats,

Bedank voor de reactie. Ik heb inderdaad dat script van de link al werkend, maar die kan alleen files van de eigen server uploaden. Het gaat er mij juist om deze van een externe site af te halen. ik zou dus ook genoeg hebben aan dit script, plus een scriptje om die csv naar mijn eigen server te loaden, en dan van allebij de scripts een cronjob te maken.

Maar iig bedank:D

Je kunt zelf kijken of je het script een beetje aan kan passen natuurlijk? Waar verwezen wordt naar je eigen server, gewoon de code zo aanpassen dat ie verbindt met een andere server oid.

Ik heb het script verder niet bekeken :P

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat gaat nou dus net niet lukken.

als ik dit doe, dan kan hij de file niet vinden. ben al even verder gaan zoeken, en overal is het alleen mogelijk van een eigen server te updaten. Ik ben nog niets tegengekomen waarmee je een file kunt uploaden vanaf een andere locatie naar de eigen server.....

thanx anyway....

andere nog suggesties?

mischien moet je deze eens proberen

hoi

ik zat ook altijd te klooien met die datafeeds
maar gebruik de dfmanager en die gaat er super makkelijk mee om.

je kan er ook een demo proberen.

demo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan