• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

.csv Excel file openen - data comma seperated in 1 kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Goedemiddag,

ik wil graag .csv files van Excel zodanig openen dat alle info van kolommen in 1 kolom verschijnt, gescheiden door komma's. Als ik nu een .csv file open, dan krijg ik de info gewoon over de kollommen in beeld.
Ik heb de info dus nogid in 1 regel, 1 kolom.
Is voor uploadtabel naar SAP.

Bedankt alvast!

Vr.gr.,
Antonisse

Dat komt omdat je veldscheidingsteken een komma is.
Zet dat eens uit of wijzig dat:

Clipboard02.jpg

Wil SAP dat speciaal als Excel bestand hebben?

Laatst bewerkt:
Dat heb je toch : het oorspronkelijke CSV-bestand is zo toch ...
Waarom wil je een omweg maken via Excel om dan uiteindelijk terug een tekst-gebaseerd bestand te importeren in SAP ?

.csv file Excel

Goedemiddag,

bedankt voor de antwoorden.

Doel was: journal model opzetten in Excel over verschillende kolommen. Dan opslaan als csv. Als ik het csv bestand open krijg ik echter hetzelfde te zien als bij een .xlsx bestand. De informatie staat weet in kolommen. In Notepad staat het wel gescheiden van komma's. Instelling van Excel begrijp ik. Het csv bestand is nodig voor upload journalen in SAP.

Groet,
DA

Je ziet in Excel kolommen omdat Excel bij het openen van dat bestand die scheiding in kolommen maakt.
Maar het eigenlijke bestand is wel degelijk een vlak tekstbestand in CSV-formaat.

Mag je dus importeren als het scheidingsteken in SAP ook gedefinieerd staat zoals in Excel ... in jouw geval zie ik je zeggen komma's.
Als dat niet zo mocht zijn moet je met een replace die komma's wijzigen in het teken dat SAP wil ... kan een punt-komma zijn.
Maar eens je 'Save AS ...' naar CSV gedaan laat je Excel er buiten ....

Je kan Excel gewoon een CSV bestand laten maken.
Daarna niet openen met Excel maar met bijvoorbeeld Kladblok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan