CSV file importeren in website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manu123

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hallo

Ik ben momenteel bezig met het maken van een webshop in Dreamweaver en zou graag de producten automatisch laten aanpassen bij een update van mijn leverancier.
We kunnen op de website van mijn leverancier een csv of xml bestandje downloaden.

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik zo'n bestandje kan linken met mijn website.
Moet dit via Dreamweaver of gaat het ook met een ander programmaatje of is dit gewoon niet mogelijk?

Het is (mij) niet helemaal duidelijk wat je nu bedoelt.

Jij hebt een webshop
en jij hebt een leverancier voor de producten die jij verkoopt.

Wat bedoel je met een ' update' van je leverancier? Bedoel je het bijwerken van jouw voorraad?
Dat bestandje dat je kan downloaden, staat daar in wat de leverancier aan jou geleverd heeft?

Hoe dan ook:
bij jouw webshop hoort een database.

Een csv-bestand linken aan je website is net zoiets als benzine in je auto gooien.
Die benzine kun je niet zomaar ergens in gooien, die hoort in de tank. En niet in de kofferbak of op de achterbank.

Hetzelfde geldt voor zo'n bestandje. De inhoud van dat bestandje moet in de database, nergens anders.
Je zult dus een ' vul-opening' moeten maken, waardoor je die gegevens in de database kunt plaatsen.

En net als bij een benzinetank, zal die vul-opening ook beschermd en afgesloten moeten worden.
Je wilt geen vervuiling (suiker) in je benzine of een brandende lap
en je wilt ook geen vervuiling van je database of een veiligheidslek.

Ik maak die vergelijking niet zomaar. Geloof me, beide situaties kunnen even fataal aflopen.

Hallo

Ik had de voorbije weken even geen tijd maar nu terug wel.

Het is (mij) niet helemaal duidelijk wat je nu bedoelt.

Jij hebt een webshop
en jij hebt een leverancier voor de producten die jij verkoopt.

Wat bedoel je met een ' update' van je leverancier? Bedoel je het bijwerken van jouw voorraad?
Dat bestandje dat je kan downloaden, staat daar in wat de leverancier aan jou geleverd heeft?

In de csv file staat de prijs, de voorraad, enz.
Wij bestelen pas bij de leverancier wanneer wij een bestelling krijgen dus is de voorraad heel belangrijk.
Het zijn meer dan 2000 producten die zij aanbieden het is veel te veel werk om die allemaal manueel in te voegen daarom wil ik graag die lijst linken aan mijn webshop.

Nu heb ik nog wat rond gezocht op het net voor mijn probleem en ben al wat verder geraakt maar nu stoot ik op een ander probleem.

Ik heb al een database gemaakt via phpMyAdmin.
Nu wil ik deze database linken aan Dreamweaver maar ik krijg volgende error wanneer ik de database wil aanduiden: "An unidentifed error has occurred.".
In de instellingen van Dreamweaver bij het toevoegen van databases zet ik:

Connection name: Test
MySQL server: localhost
User name: Mijn gebruikers naam
Password: Mijn wachtwoord
Database:

Bij database klik ik op "select" en dan krijg ik de error.

Weet iemand hoe ik verder kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan