• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV File openen in excel 2007/2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuNeko

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Ik heb een CSV file en als ik daar op klik dan gaat die mooi open. Daarmee bedoel ik dat ik elke waarde in een aparte kolom krijg en alles staat perfect goed.

Als ik nu vanuit VBA diezelfde file open dan staat alles in kolom 1. Wat uiteraard niet zo goed is.

Ik heb al geprobeerd om met delimiter te werken maar ik krijg altijd hetzelfde resultaat.

Kan er mij iemand vertellen hoe ik die file moet openen?

Hoi,

Dat heeft w.s. te maken met het veldscheidingsteken.
Open het csv-bestand in kladblok.
Kijk wat het scheidingsteken is: een komma of een punt-komma.
nu:
menu Bewerken > Vervangen
en vervang de komma door een puntkomma of andersaom
Sla het bestand op (voor de zekerheid beter even onder een andere naam)

.. en nu?

@vanveelen
Als ik de ; vervang door , dan ik de file openen.

Maar waarom kan ik die file dan wel openen met te dubbelklikken en niet met een macro? Het is zelfs zo erg dat als ik de file open tijdens het opnemen van de macro, alles perfect verloopt. Maar als ik die macro uitvoer dan loopt het mis. Wel straf; dat weer iets typisch Bill, zeker?

Ik heb ook geprobeerd met: Workbooks.Open Filename:="FileName.csv", Format:=4 (waarbij die 4 op een ; wijst)
Maar als ik dan de ; door , vervang dan blijkt het te werken.

Is er nu echt geen manier om dat te openen met ; zonder echt alles lijntje per lijntje te gaan inlezen?

probeer onderstaand, anders toon eens hoe die csv eruit ziet
Code:
Sub OpenCVS()
  Dim FileToOpen As Variant
  FileToOpen = Application.GetOpenFilename("Text Files (*.csv), *.CSV")
  If FileToOpen = False Then Exit Sub
  MsgBox FileToOpen
  Workbooks.OpenText Filename:=FileToOpen, Origin:=xlMSDOS, StartRow:=1, DataType:=xlDelimited, TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, Semicolon:=True, Comma:=False, Space:=False, Other:=False
End Sub

Ik krijg nog altijd hetzelfde resultaat.

Vanuit VBA gaat de file niet correct open, maar rechtstreeks gaat het wel.

Ik heb een poging gedaan om de file te uploaden, maar krijg de melding ongeldig bestand; daarom heb ik het als .txt geupload.

Bekijk bijlage article.txt

Bedankt dat blijkt te werken.

Toch vind ik het heel raar dat je de open in een macro anders werkt dan als je gewoon iets opent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan