sannevanzijl
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 dec 2013
Hallo allemaal
Ben even een tijdje weggeweest, maar hier ben ik weer met een issue waar ik niet uit kom.
Ik heb een groot aantal csv bestanden. Deze moet ik importeren in Excel. Tot zover geen probleem.
Maar een flink aantal bestanden bevat velden waarin harde returns zitten. Als ik deze bestanden inlees, worden de regels afgebroken en lopen de records over meerdere regels heen.
Een van de bestanden heeft daardoor zelfs 6 maal zoveel regels gekregen, waardoor het bijna te groot is om te verwerken.
Nu wil ik graag een stukje vba schrijven waarmee ik alle harde returns uit de csv kan slopen. Dat moet dan volgens mij voordat ik de csv definitief importeer in excel.
Ik dacht het zo te doen:
- Textpad of word openen vanuit de procedure en daar het bestand opvragen
- In textpad/word de harde returns verwijderen
- het bestand opslaan
- Het aangepaste bestand importeren in Excel
Maar ik kom er niet uit hoe ik dat via VBA moet doen.
Iemand suggesties?
Dank!
Ben even een tijdje weggeweest, maar hier ben ik weer met een issue waar ik niet uit kom.
Ik heb een groot aantal csv bestanden. Deze moet ik importeren in Excel. Tot zover geen probleem.
Maar een flink aantal bestanden bevat velden waarin harde returns zitten. Als ik deze bestanden inlees, worden de regels afgebroken en lopen de records over meerdere regels heen.
Een van de bestanden heeft daardoor zelfs 6 maal zoveel regels gekregen, waardoor het bijna te groot is om te verwerken.
Nu wil ik graag een stukje vba schrijven waarmee ik alle harde returns uit de csv kan slopen. Dat moet dan volgens mij voordat ik de csv definitief importeer in excel.
Ik dacht het zo te doen:
- Textpad of word openen vanuit de procedure en daar het bestand opvragen
- In textpad/word de harde returns verwijderen
- het bestand opslaan
- Het aangepaste bestand importeren in Excel
Maar ik kom er niet uit hoe ik dat via VBA moet doen.
Iemand suggesties?
Dank!