CSV koppen onder water aanpassen (door Word)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Ik heb een csv bestand met dat die in via afdruksamenvoegen (samenvoegvelden) in het word document moet voegen.

Dit gaat goed, alleen heb ik ook csv bestanden waarbij de kolom koppen qua tekts erg lang zijn en het eerste deel van de tekst het zelfde is.
In dat geval kan Word geen verschil meer maken tussen de verschillende kolommen in het csv bestand en zijn die kolommen niet te gebruiken.

Oplossing is de namen van de kolom koppen aan te passen/in te korten, alleen wil ik dit automatisch laten doen.

Volgorde die ik in gedachten had;
Mijn bron applicatie maakt en csv file aan (hier kan ik helaas de koppen niet zelf aanpassen), en start word op, en opend een bepaald document, dit geval Stap_1.dot.
In dit word document wordt de eingebruiker gevraagd een macro te starten (via een button). Handmatig omdat Word veel sneller opgestart is dan dat het csv bestand aangemaakt is, de gebruiker krijg hier na verloop van tijd een melding of zodat deze verder kan.
De macro moet 'onder water' en het liefst zonder bv excel of zo te open de csv file openen en in rij één met een zoek vervang de tekst 'cursus cursusdeel informatie' vervangen door een spatie, in de het het echt csv bestand komt dit in 60 kolommen voor.
De resterende tekst is wel uniek, dus dat geeft geen problemen.
Daarna moet het document zich zelf sluiten en de uiteindelijke brief (is ook een .dot bestand) geopend worden zodat het afdruksamenvoegen op gestart wordt.

Ik heb een deel van een csv bijgevoegd. Probleem zit in de kolommen O, P, Q en R.
Dit herhaald zich dus in het echte bestand ook in andere kolommen.
N.b. het doel bestand of een voorbeeld is niet bijgesloten.
In de macro in stap 1 mag dit bestand wel Stap_2.dot genoemd worden.

Alternatief waar ik aan zit te denken is rij één helemaal weg gooien en met een nieuwe rij vervangen als een zoek vervang op een gesloten bestand niet mogelijk is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Sub tst()
  Open "E:\of\poker.csv" For Input As #1
    c0 = Input(LOF(1), #1)
    c0 = Mid(c0, InStr(c0, vbCr))
  Close #1

Open "E:\of\pokers 001.csv" For Output As #1
        Write #1, "veld 1,veld 2,veld 3,veld 4, veld 5,veld 6" & c0
    Close #1
End Sub
open het csv-bestand
lees de inhoud in in variabele c0
verwijder de eerste regel

open een nieuw csv-bestand
zet daarin de vervangende tekst voor de eerste regel met alle veldnamen + de overige tekstregels.
sluit het csv-bestand.

Bedankt voor de snelle reactie maar...

In de office 2007 krijg ik een melding; Kan het project of de bibliotheek niet vinden
Op het werk hebben we 2003 maar dat kan ik maandag pas testen.

E.a. bleek uiteindelijk toch in het bron systeem aan te passen waardoor het probleem in Word geen probleem meer was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan