JANHooyman
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 okt 2021
Beste,
Recent kreeg ik deze code van Edmoor.
Onderstaande zet CSV bestanden om naar XLS en bewaard het in dezelfde map, en dat werkt prima.
Maar er zijn meer wensen.
Ik heb nl nog een bestand met een ander naam in dezelfde map die omgezet moet worden nl ACOB_zeep_02_2022
Of zou het niet handig zijn om ongeacht de naam, elk CSV bestand in de map om te zetten naar een XLS bestand, als dit kan.
Tevens de wens om de XLS bestanden niet in dezelfde map te zetten maar een andere bv. PAD = "C:\Users\jan\Desktop\ACOB weegdata\MetaCom weegdata\XLS bestanden"
Tevens vroeg ik me af of het ook andersom kan met onderstaande code dus van XLS naar CSV.
Ik heb het geprobeerd door CSV te veranderen naar XLS maar helaas, niet geschoten is altijd mis.
Jan
Sub CSV_naar_XLS()
Application.DisplayAlerts = False
PAD = "C:\Users\jan\Desktop\ACOB weegdata\MetaCom weegdata\CSV bestanden"
CSV = Dir(PAD & "ACOB_overige*.csv")
While CSV <> ""
With Workbooks.Open(PAD & CSV, Local:=True)
.SaveAs Replace(.FullName, ".csv", ""), 51
.Close
End With
CSV = Dir()
Wend
End Sub
Recent kreeg ik deze code van Edmoor.
Onderstaande zet CSV bestanden om naar XLS en bewaard het in dezelfde map, en dat werkt prima.
Maar er zijn meer wensen.
Ik heb nl nog een bestand met een ander naam in dezelfde map die omgezet moet worden nl ACOB_zeep_02_2022
Of zou het niet handig zijn om ongeacht de naam, elk CSV bestand in de map om te zetten naar een XLS bestand, als dit kan.
Tevens de wens om de XLS bestanden niet in dezelfde map te zetten maar een andere bv. PAD = "C:\Users\jan\Desktop\ACOB weegdata\MetaCom weegdata\XLS bestanden"
Tevens vroeg ik me af of het ook andersom kan met onderstaande code dus van XLS naar CSV.
Ik heb het geprobeerd door CSV te veranderen naar XLS maar helaas, niet geschoten is altijd mis.
Jan
Sub CSV_naar_XLS()
Application.DisplayAlerts = False
PAD = "C:\Users\jan\Desktop\ACOB weegdata\MetaCom weegdata\CSV bestanden"
CSV = Dir(PAD & "ACOB_overige*.csv")
While CSV <> ""
With Workbooks.Open(PAD & CSV, Local:=True)
.SaveAs Replace(.FullName, ".csv", ""), 51
.Close
End With
CSV = Dir()
Wend
End Sub