• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

csv naar xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpalex

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
hallo,

Ik heb een map C:\Files waar allemaal .csv bestanden in staan. Is het ook mogelijk om die allemaal in één keer te wijzigen naar .xls? het zijn er namelijk nogal wat.

Ik heb een macro gekregen, alleen die doet niet wat ik wil met de .csv bestanden, en wel met .xls

Groet'n

oplossing niet met code maar oude dos

Beste Alex,

Het alleen wijzigen van de extensie XLS in CSV is niet zo moeilijk zie onderstaande maar ik weet niet of je daarmee de oplossing hebt. Dit hangt heel erg af van de samenstelling van je CSV bestanden. Als het nl tegenzit krijg je de data als nog in 1 cel te zien met scheidingstekens.

Maar hieronder een trucje om de extensie aan te passen (werkt op alle bestanden in de gekozen map

Voor de veiligheid heb ik een map aangemaakt met de te wijzigen bestanden in C:\Temp|CSV naar XLS en heb die bestanden gewijzigd.

Ga naar Start Uitvoeren en vervolgens tik je CMD in je krijgt dan een dos box
ga met CD naar de bewuste Dir geef dan het volgende commando op de commando regel

Rename *.csv *.xls
geef nu een ENTER en voila je bestanden zijn nu XLS

suc6 Willem

Hartelijk dank Willem.
Ik ben hier enorm mee geholpen.

Weer wat geleerd hier.:D

groet'n

Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan