• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV omzetten naar tekst naar kolommen

Roos5385

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2025
Goedemorgen,

Op het moment dat ik een bestand gedownload heb als csv en ik open het bestand krijg ik onderstaande:
Dit is eens tukje uit de regel ivm privacy:
Financiële verslaglegging",Accountancy,Nacalculatie,Ja,"Afspraak op locatie met klant inz. jrk 2023","Samenstellen jaarrekening",2.25,116.5,0.00,262.125,"Goedgekeurd door leidinggevende",,,,262.125,,262.125,,,"
Een collega van mij krijgt dit:
Financiële verslaglegging",Accountancy,Nacalculatie,Ja,"Afspraak op locatie met klant inz. jrk 2023","Samenstellen jaarrekening","2,25","116,50","0,00","262,13","Goedgekeurd door leidinggevende",,,,"262,13",,"262,13",,,"
Bij mijn collega wordt het afgerond met een , getal en bij mij een punt en onafgerond. Dat van mijn collega is juist.
Vorige maand had ik dit nog niet.
Hebben jullie een idee hoe dat kan ?

Groet, Roos

Spelen onderstaande zaken?

Versie van Office?

Hoe worden de bestanden geopend? En gebruiken alle gebruikers Engelstalige versies van Excel?

De regio- en taalinstellingen van Windows bepalen welk symbool standaard als lijstscheidingsteken wordt gebruikt. Voor gebruikers waarbij de komma als lijstscheidingsteken is geselecteerd, parseert Excel het CSV-bestand als zodanig. Hetzelfde geldt voor gebruikers waarbij de puntkomma als standaard is ingesteld.

Artikel.
How to change Excel CSV delimiter to comma or semicolon

How to force Excel to open CSV files with data arranged in columns

Laatst bewerkt:
Versie van Office? Office365

Hoe worden de bestanden geopend? Via de verkenner
En gebruiken alle gebruikers Engelstalige versies van Excel? Waar kan ik dit zien ?

De regio- en taalinstellingen van Windows bepalen welk symbool standaard als lijstscheidingsteken wordt gebruikt. Voor gebruikers waarbij de komma als lijstscheidingsteken is geselecteerd, parseert Excel het CSV-bestand als zodanig. Hetzelfde geldt voor gebruikers waarbij de puntkomma als standaard is ingesteld.
Dit is gelijk aan mijn collega die wel het goede csv bestand krijgt.

1745481867266.png hoi, inmiddels gevonden.. bij mij stond hij op nederlands.. ik heb hem op engels gezet, dus verwacht dat het nu goed gaat.

Verder kan ik niet helpen. De experts op dit forum wellicht wel.

Terug
Bovenaan Onderaan