• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wattenman

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Geachte,

Weet er iemand een mogelijkheid om data in een CSV file te laten beginnen met een 0 (nul).
voorbeeld : 123 moet worden 00123.

Ik kan de cel wel zetten op tekst en dit aanpassen maar als ik de CSV terug wegschrijf komt alles terug op standaard te staan. Dus weg nullen.
Het is wel belangrijk van deze nullen, omdat ik de csv nodig heb voor inport in een andere applicatie en ik zowiezo deze voorloopnullen nodig heb.

Graag asap een antwoord

Rechtsklikken op de cel, celeigenschappen, kies dan 'Aangeapast', zet daar 5 nullen neer, klik op 'Oke'

Beste testje

Heb het net geprobeerd. ik moet zeggen dat het niet lukt. Ik zie wel dat ik voorloopnullen kan plaatsen, perfect, maar als ik opsla en terug open, dan zijn de settings weg.

Met vriendelijke groeten

dirk

bedankt voor de snelle reactie imod.

Precies hetzelfde. Als ik aanpas. Zie ik perfect de nullen vooraan verschijnen. Als ik het bestand wil opslaan worden de settings niet mee opgeslagen. Je vindt deze in bijlage terug.
Ik heb een sterk vermoeden dat het mij niet gaat lukken, alhoewel, zo vlug geven we ook niet op.

Iemand nog een idee ?
:(

Dirk

Je bedoelt da je het bestand opslaat??
Als ik dat doe dan blijven bij mij de 000 staan!!!

mvg Imod

Als je het opslaat als .xls wordt het wel onthouden.

Klopt John,

Maar ik moet de extentie CSV behouden en dat is nu juist het trikkie thing

mvg
Dirk

Goedenavond Imod,

Sla jij op als CSV ?
Als dit zo is, dat is het probleem opgelost.

mvg
dirk

Lees onderstaand

CSV-indeling (door komma's gescheiden)
In de bestandsindeling CSV (door komma's gescheiden) worden alleen de tekst en de waarden opgeslagen zoals deze worden weergegeven in de cellen op het actieve werkblad. Alle rijen en alle tekens in de cellen worden opgeslagen. Kolommen worden van elkaar gescheiden door komma's en elke rij wordt afgesloten door een Enter-teken. Als een bepaalde cel een komma bevat, wordt de inhoud van de cel tussen dubbele aanhalingstekens geplaatst.

Als er in de cellen formules worden weergegeven in plaats van formulewaarden, worden deze geconverteerd als tekst. Alle opmaak, figuren en objecten en de overige werkbladinhoud gaat verloren.

Opmerking Wanneer uw werkmap speciale tekens bevat, zoals een auteursrechtensymbool (©), en u het geconverteerde tekstbestand wilt gebruiken op een computer met een ander besturingssysteem, moet u de werkmap opslaan in een bestandsindeling die door dat systeem wordt ondersteund. Wanneer u bijvoorbeeld met Windows werkt en een bepaald tekstbestand wilt gebruiken op een Macintosh, moet u dit bestand opslaan in de bestandsindeling CSV (Macintosh). Wanneer u echter met een Macintosh werkt en u een tekstbestand op een Windows- of Windows NT-systeem wilt gebruiken, moet u dit bestand opslaan in de bestandsindeling CSV (Windows).

Het opslaan wil ook niet bij mij
Imod

Imod,

Bedankt voor de snelle reactie. Maar dit was waar ik bang voor was. Toch stel ik de vraag, je weet maar nooit of er hier of daar een trucje was en 2 weten meer dan 1.

mvg
Dirk

Als je ' (single quote) gebruikt om het getal in te voeren maakt excel er tekst van. De voorloop nullen blijven nu staan.
Sla de file op als CVS en open het bestand maar eens in kladblok, je zult zien dat de voorloop nullen er nog staan.

Je hebt pas een probleem als je de file weer inleest in Excel, dan ben je, je voorloop nullen weer kwijt.
Probleem is dus niet het opslaan maar het daarna weer openen in Excel.

Mocht je, je bestand later willen wijzigen zul je een copy (in .xls formaat) moeten gebruiken waarin de voorloop nummer wel blijven staan als je het opnieuw opend in Excel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan