• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

*.csv van tekst naar kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hidioso

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Beste helpers,

het bijgevoegde excelbestand is een export van een enquête. Ik krijg de kolommen niet goed onder elkaar als ik de functie 'van tekst naar kolommen' gebruik.

Ik krijg dan de melding: wilt u deze niet lege cellen binnen het doelbereik overschrijven.

Ik kan dan alleen voor ok of annuleren kiezen. Als ik ok kies dan komen niet alle titels van de kolommen te voorschijn.

zie ook het filmpje met de stappen die ik maak

Kan iemand mij helpen? :rolleyes:

Thanks!
Hidioso

Bekijk bijlage Hidioso.csv.xlsx

Hidioso,

er staat al iets in B1 en B6, vandaar de vraag van Excel.

Hidioso,

kun je het oorspronkelijke CSV-bestandje eens posten als bijlage?

Hidioso,

maak eens een kopie van dit bestand en wijzig daarvan de extensie van .csv in .txt

Open dan het txt-bestand in Excel

Geen enkel probleem met je file in de eerste post.
Open in Excel, selecteer kolom A, en dan van tekst naar kolommen. Zet de de-limiter naar komma en klaar is Hidoso

Ron

Uhm de-limiter? Scheidingsteken?? Die had ik op komma staan.

dan krijg ik gewoon de melding zoals in het eerste bericht... en dan blijft de eerste rij vanaf kolom AY leeg. Terwijl in de rijen daar onder gewoon data staat.

Raar dit!

Je voorbeeld heeft maar 6 rijen en dat gaat goed. Wat zou er dan in kolom AY en verder moeten staan?

Ron

Ron,

6 rijen worden goed weggezet. maar de 1e rij (headers) wordt niet goed doorgetrokken zoals de andere rijen.

Zoals je nu ziet heeft iedere kolom tot AY een titel, die andere kolommen (waar vanaf rij 2 ook data in staat) zouden ook titels moeten hebben. Dan weet ik wat de vraag in de enquête was...

Wat zou er dan moeten staan? Wat mis je in Excel wat wel in de csv staat

Ron

Hidioso

Om de een of andere reden waren in het CSV bestand de vragen over een aantal kolommen verdeeld. Deze heb ik weer in 1 kolom geplaatst.

Als het goed is zijn de headers nu correct verdeeld.

Bijlagen

Als je in B1 gaat staan (van de csv, voordat je van tekst naar kolommen hebt gedaan) dan is die gevuld. net als d1, e1, etc.

dat is bij de andere rijen niet het geval. Welke tekst er moet staan weet ik niet precies. ik ken wel de volgorde van de vragen in de vragenlijst, maar wil het er eigenlijk niet handmatig iedere keer in gaan zetten...

Heej top!!!

Hoe heb je het gedaan? gewoon de tekst knippen plakken naar a1??

Thanks anyway!

Hidioso

Inderdaad eerst alle tekst achter elkaar geplakt en toen via tekst naar kolommen verdelen.

Zet je de vraag als opgelost ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan