ctl.dll trojan of virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
In C:\windows\system32\
stond bij een kennis van me ctl.dll

Zo dus: C:\windows\system32\ctl.dll

Norton zei dat er een virus of trojan (helaas weet ik niet exact de melding meer) in dit bestand stond,maar kon hem niet verwijderen.In mijn Xp-pc stond dit bestand niet,dus heb ik hem bij die kennis ook maar verwijderd.Is dit slim geweest of juist niet? Ik heb geen idee wat dit voor een bestandje is geweest,en of het ECHT een virus was. Waarom kon/wilde Norton dit nu niet verwijderen???

In ieder geval zeurt Norton nergens meer om,en zijn pc schijnt tot dusver normaal te lopen,wel heb ik voor de zekerheid nog even Norton geupdate,en de hele pc opnieuw gescand

Wie kan me een duidelijk antwoord geven?

Groetjes van Leo.

Over welke windows versie hebben we het hier (van die kennis)?

Een virus melding wil overigens niet zeggen dat de file zelf een virus is, een (goede) file kan vervangen zijn door een virus met de zelfde naam.
Een file kan ook besmet zijn met een virus, dus dat er een stuk code bijgeplaatst is in de oorspronkelijke bestand.

Het kan dus zijn de er een virus in zit, maar de je de (oorspronkelijke) file wel nodig hebt om je PC goed te laten werken.

ctl.dll lijkt zich met IE te bemoeien en lijkt dus wel een potenciele kandidaat voor virusen of spyware.

Het lijkt me een goed idee om de PC eens te laten scannen door Hijackthis.
Voor meer info daar over moet je hier even kijken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Over welke windows versie hebben we het hier (van die kennis)?

Zijn en mijn pc beiden Xp Nederlands+ SP
Mijn pc had het virus niet,EN dit vreemde bestand had ik ook niet,dus ben ik ervan uit gegaan dat dit bestand niet op de machine thuishoorde van die kennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan