ctr alt del weg/ virus in pc/ welke antivirus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo,

Ik heb Symantec Endpoint protection van mijn windows xp afgegooid en heb 2 weken Kaspersky gebruikt en de updates handmatig binnen gehaald,

toen kreeg ik een melding dat de key geblokkeerd was, vervolgens 2 dagen weer symantec gebruikt en dan weer naar NOD 32 Smart security, ik heb een patch gedraaid, dat was iets aan het register toevoegen, de updates kwamen ook binnen maar vanochtend zag ik dat de powerknop (aan Uit Knop) verdwenen was en de ctrl alt del. werkt ook niet,

volgens mij komt het door die registery, ik heb de pc ook helemaal gescand en hij heeft geen virussen gevonde wel tijdes het binnen halen van updates kreeg ik de melding dat er een virus was en dat ie het gedelet had of in quarantaine gezet, maar wat zou ik moeten doen, systeem recovery? opnieuw installeren (daar heb ik geen zin in), welke antivirus is goed? Internet security van AVG?

Help me alsjeblieft

Hallo,

Ik heb Symantec Endpoint protection van mijn windows xp afgegooid en heb 2 weken Kaspersky gebruikt en de updates handmatig binnen gehaald,

toen kreeg ik een melding dat de key geblokkeerd was, vervolgens 2 dagen weer symantec gebruikt en dan weer naar NOD 32 Smart security, ik heb een patch gedraaid, dat was iets aan het register toevoegen, de updates kwamen ook binnen maar vanochtend zag ik dat de powerknop (aan Uit Knop) verdwenen was en de ctrl alt del. werkt ook niet,

volgens mij komt het door die registery, ik heb de pc ook helemaal gescand en hij heeft geen virussen gevonde wel tijdes het binnen halen van updates kreeg ik de melding dat er een virus was en dat ie het gedelet had of in quarantaine gezet, maar wat zou ik moeten doen, systeem recovery? opnieuw installeren (daar heb ik geen zin in), welke antivirus is goed? Internet security van AVG?

Help me alsjeblieft

ja je kan altijd avg proberen het is gratis en anders kun je Ccleaner ook nog gebuiken!

Als een pach niet patcht en de letters paars maakt zou je kunnen overwegen om met een systeemherstelpunt de oude situatie nog te herstellen. Dit zet immers ook het register terug. Je vindt dat bij Alle Programma's - Bureauaccesoires - Systeemwerkset.

Ik gebruik Avast met mooie skins en de Nederlands-Belgische taal, AVG, Avira, Counterspy, Winpatrol met Scotty de waakhond tegen systeemveranderingen, Spybot met ook system internals (deze bewaking tijdens het installeren selecteren en er voor zorgen dat het met Windows opgestart wordt), Superantispyware, Adaware, NoAdware en Eusing Free Registry Cleaner. Allemaal gratis. Vaak met updates. Goed uit de tests. Sommige gewoon door elkaar (hiervoor krijg je wel eens commentaar) en andere door middel van een incidentele scan. Nu niet meer zo paars zijn Hypnose.

Laat even weten of een herstelpunt met Systeemherstel een optie was

Ga nou niet te snel paniekeren.
Zoeg ervoor dat je de juiste spullen hebt zonder direct te vragen om weer een firewall/virusscanner.
Zowel voor de firewall als voor de virusscanner geldt: 1 is genoeg
Dus vanaf win xp - waar die dingen zitten ingebouwd - geldt: als je zelf je fairewall/virusscanner wilt installen - let dan op dat die xp-dingen uitstaan.
Zorg ervoor dat je PC schoon is - vooral door de juiste uninstall procedures te volgen zodat er geen resten blijven hangen.
Probeer het opnieuw uit met bv AVG en zie of je nu wel of niet kan werken met al je progs.
Sterkte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan