ctrl+alt+del werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Test36

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
2
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik gemerkt dat de toetsencombinatie ctrl alt del bij mij niet meer werkt.
Dan maar besloten gewoon fabrieksinstellingen terug te zetten (recovery cd). Hierna bleef het probleem zich echter voordoen.
Mijn vader heeft dezelfde pc en bij hem doet het probleem zich ook voor. Nu begin ik mij af te vragen of dit probleem er altijd al was.
Het is een pc die ik eigenlijk niet zo intensief gebruik dus het kan altijd natuurlijk dat ik het over het hoofd gezien heb.

Taakbeheer is niet uitgeschakeld blijkbaar want rechtsklikken in de taakbalk en vervolgens taakbeheer klikken lukt nog, evenals start => uitvoeren => taskmgr.exe.
Het is dus de toetsencombinatie zelf die niet werkt blijkbaar.

Een aantal zaken die ik al geprobeerd heb:

- rebooten

- kijken of toetsen wel werken

- virusscan: levert niets op, kan normaal ook niet als die fabrieksinstellingen net terug staan

- kijken of taakbeheer uitgeschakeld is: niet het geval aangezien ik het op andere manieren nog wel kan starten

- start => uitvoeren => gpedit.msc dan Gebruikersconfiguratie->Beheersjablonen->Systeem->Opties voor Ctrl+Alt+Del
gaat niet aangezien dit enkel in xp pro beschikbaar is, heb zelf xp home

- Onderstaande werkzijze:
Kies Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Policies >> System.
Kies Bewerken >> Nieuw >> Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kunt u deze stap overslaan.
Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw >> DWORD-waarde.
Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
Vul als waarde het getal 1 in om Taakbeheer uit te schakelen. Door de waarde 0 in te vullen of door de hele waarde DisableTaskMgr te verwijderen kan Taakbeheer eventueel later weer worden benaderd.

ook geen resultaten :(


Hartelijk dank aan iemand die een oplossing weet
 
Probleem is opgelost. Het lag aan het meegeleverde toetsenbord dat bij de pc zat (de reden dat mijn vader er ook last van had). Er kunnen op dat toetsenbord maar maximaal 2 knoppen ingedrukt worden en daarbij geregistreerd worden. Dus wanneer er meer dan twee tegelijkertijd ingedrukt worden zullen enkel de eerste twee geregistreerd worden. Bij gebruik van een ander toetsenbord is dit dus duidelijk geworden.

In ieder geval bedankt!

Hier mag een slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan