Ctrl alt del werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
ik draai met windows 2003 server. maar na het aansluiten van een kvm switch (weet niet of het daar voor ook al was) kan ik niet op ctrl alt del drukken.
als ik wil inloggen moet ik ctrl alt del drukken. en dit werkt niet.
ga ik eerst (op een andere computer) met extern bureaublad. en kijk ik opde serverscherm. komt er links boven een knipperend streepje... (op server scherm)
en dan komt weer dat ik ctrl alt del moet drukken.
dus dan is windows op slot.

ik dacht ook dat in windows 2003 gebruikers met extern bureaublad onbeperkt kunnen inloggen. dit is dus ook niet meer.

ik heb ook al een usb toetsenbord er bij gedaan. en bij het bureaublad scherm ctrl alt del gedrukt, maar hier gebeurt ook niks.

rechtermuis op taakbalk en dan taakbeheer kom ik wel op taakbeheer. maar dat scherm
met
computer vergrendelen, afmelden, systeem afsluiten, wachtwoord wijzigen. enz..
op ctrl alt del normaal. krijg ik dus ook niet.

ctrl alt del is uitgezet of zo door een virus is mijn idee.
bij de restart na het aansluiten van de ps/2 kvm switch was de muis met beweging erg traag.

op internet wordt niet gezeten op die server. kan het dan nog wel een virus zijn?
 
Zo even een paar zaken:
1. Op een standaard W2003 server kun je totaal 3x ingelogd staan tegelijk, namelijk:
1x op de 'console' (=fysiek beeldscherm + toetsenbord)
2x met Extern bureaublad.
Alleen op een W2003 server met Terminal Server functionaliteit erop geïnstalleerd kun je meer dan die bovenstaande aantal keren inloggen.
2. Als je een (te) goedkope KVM switch hebt gekocht staat er geen spanning op de PS2 muis- en toetsenbordaansluiting die leiden naar de pc waar je op dat moment niet mee aan het werk bent (de inactieve pc dus). Afhankelijk van het type moederbord van de inactieve computer beschouwt deze laatstgenoemde pc dan je muis en toetsenbord als niet aangesloten, en komt het ook niet weer goed als je op je KVM deze inactieve computer weer actief maakt.
3. Je zou kunnen kijken of je server na een herstart wél goed overschakelen mogelijk maakt. Dat zou bijv. kunnen werken als je wél een goede KVM switch hebt gekocht, maar je server-moederbord het probleem heeft van 2.
Je zou je server op een nette manier moeten kunnen afsluiten door kort de aan-uit knop ervan in te drukken.

Succes,

Tijs.
 
de ctrl alt del werkt wel maar na dat er extern bureaublad verbinding is naar die server met kvm switch.
dus wanneer de server op slot gaat.

wat dus ook niet kopt datals er extern bureaublad verbinding is naar de server dat daarop het scherm een _ (streepje) links boven knippert en daarna windows op slot valt.
hierna moet dus weer ctrl alt del op het toetsenbord op de server gedrukt worden en werkt het wel.
 
Gewoon die sneltoetsen uit je hoofd leren ;)
Ctrl + L = Lock
Ctrl + Shift + Esc = Taakbeheer
etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan