(ctrl)-(alt)-(delete)

• Onderwerp starter Onderwerp starter roco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roco

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2002
Vraagje, in de tijd dat ik met 98SE werkte kon ik met ctrl-alt-delete alle programma's uitzetten, allemaal behalve explorer en systray. Nu zou ik graag willen weten wat ik onder XP allemaal uit kan zetten ik ben het wel aan het proberen geweest maar dat werkt niet helemaal.startbalk verdween oa.
Wat ik graag zou willen weten welke programma's ik onder XP niet uit mag zetten.
BVD

waarschijnelijk om te defragmenteren , daar zijn ook andere proggie`s voor ik heb een programma Enditall daar kun je ook alles mee uitzetten om te defragmenteren .

nee het is niet om defragge, ik heb een opstart probleem met een spel en mijn laatste hoop om het werkend te krijgen is door alles uit te zetten zodat al het geheugen voor het spel is.

Geplaatst door roco
nee het is niet om defragge, ik heb een opstart probleem met een spel en mijn laatste hoop om het werkend te krijgen is door alles uit te zetten zodat al het geheugen voor het spel is.

Dan juist is dat proggie goed die ik hierboven aangeef !

Wat voor spel gaat het om?
Heb je gekeken of er een patch nodig is omdat spel op Xp te kunnen spelen?

het gaat om de sims superstar alle vorige versie's werkte prima en met superstar is het niets
het spel is probleemloos geinstaleerd en als ik de cd rom in de speler doet krijg ik netjes het opstartscherm om vervolgens voor "spelen"te kiezen als daarna het oplaat scherm verschijnt word het spel na +/_ 2 sec uitgeschakeld en zie ik mijn bureau blad

Heb je nog gekeken of je een patch nodig hebt?

Ik kan er op de maxis site niets over vinden.
Maar om eerlijk te zijn is het wel een illegale copie, dat waren de vorige expension packs van de sims ook wel en daar heb ik geen problemen mee maar ja een hoop mensen zullen nu wel zeggen eigen schuld dikke bult ik ga dus maar de origine cd rom kopen in de winkel in de hoop dat die wel werkt ik weet het anders ook niet meer

Ik denk dat ik wat gevonden heb, er staat nl op de ea games site bij de game requirements dat het spel 125 mb ram geheugen nodig heeft en met het programma free ram xp pro ben ik er achter gekomen dat ik daar net niet of net wel aan komt dus dat zal wel het probleem zijn denk ik.
dus is mijn volgende vraag wie kan mij vertellen hoe ik het beste softwarematig of hardware matig mijn ram geheugen kan vergroten.

Als je een intern werkgeheugen hebt van 128 MB en je draait zulke zware spellen, zit er niets anders op om er nog een module van 128 MB in te zetten of desnoods in één keer een module van 256 MB, loopt ie weer lekker soepeltjes.
Softwarematig valt er weinig te verhapstukken. Te weinig geheugen is nu eenmaal te weinig.

geheugen uitgebreid naar 512 MB.
spel werkt nog steeds niet, als het opstart scherm verschijnd kap hij er gewoon mee.
ik ga nu maar eens kijken of er wat met het geluid niet goed is want dat kan ook een oorzaak zijn volgens de FAQ op de EA site, ik kan het me niet voorstellen met een Creative Sounblaster Live 5.1 maar ja je weet het nooit als dit ook niets oplost dan begin ik toch aan het spel zelf te denken.

Prima dat je je geheugen hebt uitgebreid. Dat het nu nog niet wil is spijtig. Misschien kun je eens kijken onder de specificaties/vereisten van dat spel. Het lijkt er nu op dat je videokaart het gewoon niet kan verwerken, ondanks de geheugenuitbreiding.

bij de game requirements word niet gesproken over een videokaart alleen over de windows versie, eerdere instalaties van de sims, min. pentium 450, 128 MB ram en 1.6 GB free hard drive space en aan al deze vereisten voldoe ik.
De gemonteerde video kaart is een Asus V7700 Geforce-2 williswaar "maar" 32Mb maar lijkt mij voldoende voor een spel als de sims.

Helaas moet ik je hierop een antwoord schuldig blijven, ben niet op de hoogte van games en wat daar allemaal voor nodig is.

Het spel gaat het weekend "logeren"bij een collega om te kijken wat hij daar doet.
Word vervolgd............helaas

spel werkt nu het probleem was het spel zelf heb een andere cd gehad en nu werkt hij wel.
bedankt voor alle reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan