• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CTRL-C vanuit browser automatisch laten opslaan in bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysticsilent

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hoi Allemaal,

Is er een mogelijkheid om de CTRL-C functie in windows automatisch te binden aan een excel bestand waar alle gegevens automatisch onder elkaar worden op geslagen?

Vb: Ik zoek op internet naar een email adres en deze wil ik kopieren en opslaan. zo ga ik een hele lijst af. maar moet dat elke keer met CTRL-C kopieren en dan naar het excel bestand schakelen en plakken met CTRL-V. voor 10 email adressen is dat niet erg, maar voor een stuk op 10.000 dan word het vervelend.

wie o wie kan me helpen?

vriendelijke groet,

Dirk

Zou je dat aub uit willen leggen? het zijn wel emailadressen op verschillende pagina's.

Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel.

Zodra ik een text selecteer en op CTRL - C druk, dat hij automatisch juist die gegevens in een excel bestand zet en wel onder elkaar na iedere CTRL - C.

Is het niet makkelijker aan te geven of er een structuur in je werkmap zit en of de e-mailadressen in dezelfde cel staan?
Dan kan het volstaan met een macro, en macroschrijvers zijn er hier voldoende.

Doe anders eens een voorbeeldbestandje.

Richard

Er zit wel enige structuur in maar telkens wel weer wat anders. Maar is er niemand die kan programmeren dat alles wat ik CTRL-C doe in een bestandje onder elkaar komt te staan?

Er zit wel enige structuur in maar telkens wel weer wat anders. Maar is er niemand die kan programmeren dat alles wat ik CTRL-C doe in een bestandje onder elkaar komt te staan?

Neen dat lukt niet.

Hoe ga je traceren dat je buiten Excel een ctrl-C hebt gedaan? Binnen Excel is dat al een aardige klus, laat staan buiten Excel...

er zijn toch ook keyloggers die alles opslaan in een bestandje? al is het in een *.txt, maar alles wat ik ctrl-c doe moet toch op te slaan zijn?

er zijn toch ook keyloggers die alles opslaan in een bestandje? al is het in een *.txt, maar alles wat ik ctrl-c doe moet toch op te slaan zijn?

Dat kan best zijn, maar daar moet je volgens mij dan niet voor in Excel zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan