• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ctrl shift enter op iPhone

• Onderwerp starter Onderwerp starter flbos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hallo,

Ik heb Excel op mijn iPhone en maak gebruik van matrix formules. Wat ik wil doen is:
- Eerst cellen A5:C7 selecteren, hier moet de invese van een matrix inkomen
- Dan INVERSEMAT functie gebruiken/invoeren voor een inverse van een matrix
- Cellen A1:C3 selecteren als bronmatrix om de inverse van te nemen (dit lukt prima)
- Nu zou je in Excel op een PC control-shift-enter gebruiken om de inverse van de matrix in de cellen A5:C7 te laten verschijnen

Maar dit laatste krijg ik niet voor elkaar. Ik neem aan dat wat ik wil wel kan (de INVERSEMAT functie zit immers in de app), iemand die weet hoe?

Alvast dank!

Omtrent "Excel for iPad" las ik het volgende:
Existing array formulas work, but you can’t enter or create new ones
En dat is nog maar een klein deel van de vele beperkingen....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. Die quote kwam ik inderdaad ook tegen toen ik het opzocht in Google voordat ik poste. Echter, dacht ik omdat je de formule gewoon in kunt voeren met de benodigde functie dat het dan toch ook mogelijk zou moeten zijn om een alternatief voor control-shift-enter te gebruiken, of zou het gebruik van de functie in dit geval beperkt zijn tot alleen "normaal enter"? Ik ben niet super bekend met INVERSEMAT dus misschien dat ik het daarom niet zo goed begrijp, ik snap wat aan matrix en een inverse ervan is, alleen zie ik het nut niet zo van de INVERSEMAT functie als je die niet kunt gebruiken om de inverse van de gehele bronmatrix te genereren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan