• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cumulatief aantal dagen in afgebakende periode op peildatum bereikt

• Onderwerp starter Onderwerp starter radar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Excellenties,

Ik ben op zoek naar formule die op diverse peildatums bepaalt hoeveel dagen van een periode, bepaald door een begin en einddatum verstreken zijn, de einddata zijn t/m datums.

Wie kan me hierbij helpen ?

In bijlage een voorbeeld met de gewenste oplossingen handmatig ingevoerd.

Zie bericht #4 voor juiste bijlage

Radar

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo, kun je uitleggen hoe je in de regel van 31-8-17 tot 01-9-17 op een 1 en een 2 komt ?
er zijn toch nooit meer dan 2 dagen te verdelen?

er zijn nog meer rariteiten soms staat de oplossing een maand later en soms niet.

Laatst bewerkt:
Ik snap het ook niet. Leg even per regel uit WAAROM deze uitkomsten de gewenste uitkomsten zijn.

Hallo sylvester-ponte , SjonR,

Ik had inderdaad enkele fouten in bestand gezet; :o vandaar hierbij een nieuwe bijlage met de juiste informatie.

De beschreven situatie is 31-8 tot en met 1-9 inderdaad totaal 2 dagen, mee te tellen op peildatum 1-9.
Zou je me hiermee willen helpen ?

Bekijk bijlage aantal dagen cumulatief2.xlsx

Laatst bewerkt:
Het gaat hier om het vaststellen van het aantal dagen verzuim op de peildatum. Kent verzuimgeval een einddatum voor de peildatum dan is dat natuurlijk de datum waarmee gerekend dient te worden.
Is de einddatum van ziektegeval gelegen voor de vorige peildatum dan is resultaat 0, leeg in mijn bijlage.
Ligt de einddatum voorbij de peildatum, dan wordt de waarde bepaald door te rekenen met de peildatum.
SjonR., kun je hier iets mee...?

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid biedt...
Radar

Hallo sylvester-ponten ,

dank voor je reactie !
Bijna de oplossing...! Blij!
Als een periode is afgesloten op een peilmoment, dient de waarde bij volgend peilmoment niet meer terug te keren, dus waarde 0 of leeg.
Laatste regel geeft niet de gewenste resultaten..
Heb je dat laatste stukje ook nog voor mij, dan ben ik helemaal blij !

Radar

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(OF($J8>R$7;$L8<Q$7);"";MAX(0;MIN(R$7;$L8+1)-MAX($R$7;$J8)))
in R8 zou de oplossing kunnen zijn om herhaling te voorkomen,
echter de formule zoals je me aanleverde, werkt niet op de laatste regel, die begindatum in 2016 heeft....
Heb je daar nog oplossing voor ?

Radar

Yes, dat is de oplossing !
Ik heb de voorwaardelijke opmaak nog verwijderd en vervangen door het eerste deel van de formule in bericht #8:
HTML:
=ALS(OF($J8>R$7;$L8<Q$7);"";

Dank voor de oplossing, helemaal blij !

Radar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan