Cumulatief bedrag in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker1607

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Hoi,

Ik heb een ( voor jullie waarschijnlijk ) simpele vraag. Voor een rapport heb ik een aantal prijzen, deze prijzen dienen opgeteld te worden om samen een cumulatief getal te leveren.

Ik heb in het rapport gebruik gemaakt van het volgende =[prijslicentie]*[aantalnodig]
Waarbij prijslicentie dus de prijs per licentie is, en aantalnodig het aantal van het betreffende product aangeschaft dient te worden. Nu heb ik dus meerdere records , en dus meerdere producten, waarvan enkele exemplaren aangeschaft moeten worden. Ik wil het totale prijsplaatje dus eigelijk onderaan het rapport weergeven maar ik weet niet hoe ik deze op moet tellen. Als ik =[prijstotaal]+[prijstotaal] doe, dan telt access het laatste record in het rapport 2x op ( b.v 120 euro = 240 euro ).

Ik heb een screenshot bijgevoegd als bijlage om een beetje een idee te geven wat ik bedoel.

De prijzen van A en B wil ik dus optellen en het totaal daarvan in C laten verschijnen ( zie bijlage ).

Is dit mogelijk ? en zo ja, hoe kan ik dat het beste doen ?

Alvast vriendelijk bedankt

Gr

Bijlagen

• probleeempje.JPG
    probleeempje.JPG
    42,8 KB · Weergaven: 70
Hoi,

Bedankt voor je reply! Ik heb het geprobeerd met =som([totaalproduct]) ( dit is het veld onder elk record in het rapport ), maar nu krijg ik dus een #Fout :(

Zijn er nog andere mogelijkheden ?

Vriendelijk bedankt.

Gr

In een Pagina-voet kun je geen =Som(..) gebruiken, wel in de Rapport-voet.
Moet het totaal komen in de pagina-voet, dan zet je in het detaildeel een onzichtbaar extra tekstvak (naam b.v. tLopendTotaal), met als besturingselementbron ==[prijslicentie]*[aantalnodig] (is hetzelfde als A en B in voorbeeld). Zet de eigenschap 'lopend totaal' van dit veld op 'over alles'
In de pagina-voet zet je bij het tekstvak (C in voorbeeld) als besturingselementbron =[tLopendTotaal]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan