• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cumulatief gemiddelde bepalen in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekwopereis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2016
Hallo mensen,

Mijn naam is Niek Wopereis, ik loop stage bij een timmerfabriek en ben een dashboard met KPI's aan het maken van de hele organisatie.
De KPI's worden bijgehouden in verschillende bestanden door verschillende mensen en in het dashboard komen alle KPI's samen en zijn deze gevisualiseerd doormiddel van grafieken.

Het ontwerpen van het dashboard gaat prima, maar nu loop ik vast bij het maken van de grafieken voor de kpi's van de fabriek. Ik heb in de wetransferlink onder dit bericht, het document meegestuurd, in dit document houdt de productieleider de kpi's van de fabriek bij.

Ik ga proberen duidelijk uit te leggen waar ik op vast loop:

Het is als volgt, ik wil uit dit bestand 6 kpi's, dus 6 grafieken halen, namelijk:

- Afwijking uren tov begroting incl faalkosten (per periode)
- Afwijking uren tov begroting incl faalkosten (cumulatief)

- Faalpercentage kozijnen tov begroting % (per periode)
- Faalpercentage kozijnen tot begroting % (cumulatief)

- Doorlooptijd betreffende periode (per periode)
- Doorlooptijd betreffende periode (cumulatief)

De grafieken per periode krijg ik automatisch uit de draaitabellen, dit is geen probleem.
Alleen de grafieken cumulatief kan ik niet uit de draaitabel halen, dit wil ik wel.

In de tabbladen, met de naam: "..betreffende kpi.. dashboard" heb ik de grafieken zoals ik ze wil hebben handmatig uitgewerkt.
Deze grafieken wil ik automatisch uit de draaitabel halen. Ik weet niet hoe ik een kolom met cumulatief moet toevoegen, want handmatig wat toevoegen aan zo'n draaitabel lukt mij niet.

Zodra de productieleider het overzicht verder invult moeten de grafieken zich ook automatisch aanpassen, zodat het dashboard ook klopt.

Wie kan mij hiermee helpen want ik zit er al de hele dag mee te stoeien??

Met vriendelijke groeten,
Niek Wopereis

https://www.wetransfer.com/download...0289ed9c07d2c85643c6421820160122145757/4b3317

Probeer eens verder te komen met: rechts-klik in draaitabel > waarden weergeven als > voorlopig totaal in...

Tip: maak op blad1 gebruik van tabellen (Invoegen > Tabel). Dan zijn draaitabel bronnen als $A:$P (lelijk en fout) niet meer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan