• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cumulatieve gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Ik dien voor Net Production cumulatieveg egevens te verkrijgen.
Dus voor:
Jan 2010 147.645.908
Feb 2010: 281.822.165
mrt 2010: 443.051.599
apr 2010: 589.572.518

Graag wil ik dit bereiken middels een formule. In cel E2 heb ik een formule geplaatst, alleen werkt deze niet wanneer ik jan 2010 t/m mar 2010 wil optellen, want geeft de fomule geeft een foutwwaarde.

Waarschijnlijk doe ik verkeerd, alleen weet ik wat? Of kan ik beter een andere formule hanteren?:eek:

Marloes

Bijlagen

Zie bijlage
Trek de formule met de vulgreep door naar rechts en je verkrijgt de totalen van januari t/m de volgende maanden.

Sorry, Dit is niet de bedoeling.:shocked:

Ik wil rechtstreek uit het bereik met behulp van een formule de cumulatieve gegevens berekenen van Jan 2010 t/m mar 2010, waarbij
Result als voorwaarde geldt.
Zelf had ik hiervoor de formule somproduct bedacht. Wanneer ik de cumulatieve gegevens van Jan 2010 t/m Feb 2010 geeft de formule de juiste waarde weer, maar Jan 2010 t/m Mar 2010 geeft de formule een foutieve waarde weer.

Met andere woorden: Ik zoek een manier waarmee ik een bereik kan afvragen en waar een criterium gesteld wordt. In het voorbeeld wil met het criterium Result de totalen kunnen berekenen.

Ik hoop hiermee meer duidelijk te hebben gegeven;)

Marloes

De som in E2 kun je met de vulgreep naar rechts kopiëren, waardoor je de getallen verkrijgt diemje in je eerste bericht vermeldde.
Je vraag is verwarrend, omdat er twee keer "Result" in je werkblad voorkomt.

WHER een mogelijke oplossing, alleen begrijp ik niet waarom mijn formule, die in de bijlage staat niet wil werken:confused:Wat doe ik toch verkeerd!

Marloes

Bijlagen

Wat doe ik toch verkeerd!

Je selecteert een regel teveel.
De bovenste regel met daarin MAR 2010 moet je niet mee selecteren.
Dit is geen getal en dan werkt de somproduct formule niet.

WHER een mogelijke oplossing, alleen begrijp ik niet waarom mijn formule, die in de bijlage staat niet wil werken:confused:Wat doe ik toch verkeerd!

Marloes

Regel 5 heb je niet nodig bij de berekening omdat er geen getallen instaan.

Code:
=SOMPRODUCT(($B$6:$B$23=$D$2)*($E$6:G23))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan