• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cumulatieve omzet per klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorem

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2018
Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik wil in Excel een 'omzet year to date' hebben voor mijn klanten.

In mijn excel heb ik de volgende gegevens:
Kolom A: de klantnummers
Kolom B: de maanden
Kolom C: de omzet per maand

Kolom D moet dus een cumulatieve omzet bevatten, dat is me gelukt met de functie SOM(C$2:C2))...en die doortrekken.
Helaas lukt het me niet om dit bij de volgende klant in het rijtje te 'resetten'... in mijn voorbeeld heb ik dat geprobeerd met ALS (A2=A1), maar dat levert ook niet het juiste resultaat.

Wie weet er een oplossing?

Voorbeeld bestand:

https://www.SendFilesSecurely.com/getfile.aspx?id=vCie8wsnccfKcdpqs2O9j8entMqIxdYMN2JS

Hoi Kristiaan,

Bedankt voor je antwoord. Een draaitabel zou wel heel makkelijk zijn, maar helaas heb ik daar niets aan.
De data moet in een kolom staan, omdat het bestand weer wordt ingelezen. Volgens mij werkt dat niet met een draaitabel.

Lijkt me dat dit ook met een formule moet kunnen?

Laatst bewerkt:
Hoi Kristiaan,

Geweldig! Dit is echt precies wat ik zocht. Meteen naar mijn echte bestand omgebouwd en het werkt perfect.
Was hier zelf ook nooit opgekomen... Dank je! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan