Cursor beweegt niet meer? :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yami King

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
Hey,

ik wist niet waar ik dit moest plaatsen omdat het niet echt software is, geen hardware, geen driver enz...
Dus omdat het een fout is in windows XP zet ik hem maar hier neer.

Een week geleden zat ik 's avonds even op de pc toen ineens de cursor van Windows Explorer uitviel, de muis zelf deed het, ik kon dus nog gewoon overal klikken enzo alleen ik zag het pijltje niet mee bewegen.
Ik had dus afgelopen zaterdag avond maar even een virusscan + spywarescan gedaan, waaruit bleek dat Windows.explorer een spyware stukje bevatte oid. Sinds die scan heb ik geen problemen meer gehad met de cursor, tot net 10 à 20 minuten geleden, toen hij weer ineens uitviel net na het opstarten.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

ps: als het spyware is/was wat het veroorzaakte kan dat toch nooit zo snel terug zijn :S.

Dit schijnt een bekend probleem te zijn met Nvidia Gforce videokaart drivers :confused:
Of je die nu wel hebt of niet, in ieder geval deinstalleer eens je video kaart drivers en installeer die daarna weer opnieuw..

:)

Als het goed is vind je die in je software lijst en de nieuwe drivers kan je downloaden op de support site van de videokaart fabrikant.

O, ja om het wat gemakkelijker te maken ga eens naar Configuratiescherm "Muis" en klik (Als dat lukt) "Opties voor aanwijzer" zet daar eens een vinkje bij "Locatie van aanwijzer weergeven als ik op ctrl druk"

Misschien helpt het om het aanwijzerspoor ook te activeren, gewoon proberen..

Laatst bewerkt:
Dan ben ik voor jou de redder die je uit je probleem haalt...

ik had dit probleem ook tot een dag terug, ik heb het gister opgelost.
er zijn 2 dingen die je kan doen.

1e: Dit probleem kan je verhelpen door een oudere versie van je GeForce videokaart te installeren (als je tenminste een GeForce videokaart hebt, maar ik heb veel op internet gebladert en de mensen die dit probleem hebben/hadden hebben allemaal een GeForce videokaart). hier heb je een link naar de driver die bij de meeste mensjes hielp: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html

2e (als het niet hielp): ga naar Start, Configratiescherm, Muis, Tabblad 'Opties voor de aanwijzer', vink de optie 'anwijzerspoor weergeven' aan en zet de lengte op kort. nu zul je je muis weer zien, ook al zie je nog ergers je 'andere' cursor nog ergens vaststaan op je scherm, maargoed je kan weer normaal werken (dit zei ZipPe ook;) )

ik hoop dat dit je heeft geholpen, laat me het even weten

Bank$

Het verloren spoor om het zo maar even te noemen is de redder in nood :P. Heb ook nog even de driver van de videokaart gedegrade. Dus nu werkt alles naar behoren :)

Dank! :D

Yami King zei:
Het verloren spoor om het zo maar even te noemen is de redder in nood :P. Heb ook nog even de driver van de videokaart gedegrade. Dus nu werkt alles naar behoren :)

Dank! :D

Graag gedaan:thumb:

Ik heb precies het zelfde alleen de nadeel is dat ik windows vista heb

Dit ik ongelofelijk irritant weet iemand hier alstublieft een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan