cursor moet veranderen als je over een opdrachtenknop gaat .

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik kampers

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Weet iemand hoe je in vba 6.0. wanneer je met je cursor over een opdrachtenknop, texbox of afbeelding gaat, dat de cursor dan vergroot of veranderd "pijltje word handje.
grts erik

Lijkt mij typisch een vraagje voor het Visual Basic forum, en niet voor VBA. Da's toch een andere tak van sport...

Het kan ook VBA zijn, zolang we het hebben over "userform"s. Direct in word / excel / powerpoint is een andere tak van sport en is applicatie afhankelijk

Het programma is Microsoft Visual basic 6.0 maar zonder enige office programma (word, exel) als ondersteunig. het is de bedoeling dat het geheel onafhankelijk werkt. het is inderdaad opgebouwd met form's waar opdrachtenknoppen afbeeldingen en texboxen zijn ondergebracht. maar als ik er een project van maak zou ik graag hebben wanneer ik met de cursor over de opdrachtenknoppen, afbeeldingen waar en ander form of link mee geactiveerd word veranderd van een pijl naar een handje.
Weet hier geen raad mee en weet ook niet op welk forum ik dit moet plaatsen
vriendelijke groeten Erik

Ik heb zelf een gedeeltelijke oplossing gevonden, als bij de properties of eigenschappen bij mousepointer bij "de form" andere grote of vorm neemt dan bij de "opdrachtenknopen afbeeldingen en texboxen" dan veranderd de cursor als je over die knopen enz gaat. maar een handje staat er niet tussen

Dan moet je inderdaad in het visual basic forum zijn en niet VBA. Je hebt verschillende events waarmee je kan spelen. Echter als je VB gebruikt waarom dan VB6? Dat is al 5 jaar DA. Bovendien zitten de runtimes niet meer standaard in windows 8.

mercie wampier voor de info, waarom vb6 omdat dit het enige programma heb, welk stel je anders voor

Denk dat deze vraag wel naar het juiste forum mag; heeft TS meer kans op een antwoord.

je kunt toch in excel als je een activeX knop plaatst deze helemaal aanpassen naar je wensen, hoe je de aanwijzer eruit wilt laten zien, je kunt de knop zelfs voorzien van een foto of plaatje.. Maar goed dat is in excel, als ik je ff snel lees dan lijkt het alsof je het breder wilt kunnen gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan